Interesting. Thanks for sharing Eugene.
I think the common issue for the Philippines is the third case in the
first image (coastline with detailed but inaccurate approximation).
When we started the coastline correction 3 years ago, there was very
little hi-res imagery. For my part, I did most
This means that the separate track should be removed for the 3 cases I
listed, or not ?
On Sun, Apr 14, 2013 at 2:31 PM, André Pirard a.pirard.pa...@gmail.comwrote:
On 2013-04-13 23:02, Marc Gemis wrote :
...
So why two lines for an abandoned railway and the cycleway/footway on it ?
No, highway and cycleway should not share any ways. The only thing which
may be acceptable is reusing the same nodes for two different ways, but
only if they are on exactly the same location, which is actually quite
rare. In quite a lot of cases there will be an offset, or it will diverge a
little
For the first two examples there is no doubt that there are still remains
of a railway, but
I still wonder whether it makes much sense to leave the railway tag on this
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.1060394346714lon=4.379757642745972zoom=17
especially on the parking area and to a lesser
The current Nanaimo license is not compatible with OSM. In fact, the current
Nanaimo license does not permit you to redistribute their data at all!
I have some contacts from the Open Data summit and I’ll see if I can make any
progress on the license issue.
Was there a particular dataset
At the moment I am interested in Aerial photos (Nanaimo has some 2012 in tiff
format), buildings and civic addressing.
I am originally from Nanaimo, but currently live in Victoria.
From: Paul Norman [mailto:penor...@mac.com]
Sent: April 13, 2013 11:28 PM
To: 'Tim Whitehead'
Cc:
On 10/04/2013 22:16, Frederik Ramm wrote:
On 10.04.2013 22:16, Steve Doerr wrote:
Has the process by any chance stalled again?
http://lists.openstreetmap.org/pipermail/dev/2013-April/026763.html
[which states: 'The next planet file should be planet-130409.osm.bz2
should be available on
While trying to save a changeset in Potlatch2, I got an error message
about version conflicts, and was left with a big chunk of XML.
Potlatch appears not to be able to do anything with it, but maybe I
can still salvage something from it.
I put it here:
Steve Bennett wrote:
Assuming I'm happy to simply lose any changes where there really
is a version conflict (which I am), what can I do with it? (I don't
use JOSM at all, so would prefer to avoid that hurdle if
possible...)
The couple of times I've encountered this situation, I've manually
On Sun, Apr 14, 2013 at 6:00 PM, Richard Fairhurst rich...@systemed.net wrote:
The couple of times I've encountered this situation, I've manually edited
out the conflicting element and then used upload.py to upload it to OSM.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Upload.py
Excellent, thanks.
On Sat, Apr 13, 2013 at 11:33 PM, Simon Poole si...@poole.ch wrote:
Just a further data point. As of the end of last month we had edits from
324'152 unique UIDs, not quite 30% of all accounts (some of the
changesets are likely to be empty, but the number is still quite a bit
larger than the
Am Sonntag, den 14.04.2013, 23:38 +1000 schrieb Steve Bennett:
On Sat, Apr 13, 2013 at 11:33 PM, Simon Poole si...@poole.ch wrote:
Just a further data point. As of the end of last month we had edits from
324'152 unique UIDs, not quite 30% of all accounts (some of the
changesets are likely
Am 14.04.2013 20:37, schrieb Werner Hoch:
Am Sonntag, den 14.04.2013, 23:38 +1000 schrieb Steve Bennett:
On Sat, Apr 13, 2013 at 11:33 PM, Simon Poole si...@poole.ch wrote:
Just a further data point. As of the end of last month we had edits from
324'152 unique UIDs, not quite 30% of all
Simon Poole si...@poole.ch wrote:
Am 14.04.2013 20:37, schrieb Werner Hoch:
Am Sonntag, den 14.04.2013, 23:38 +1000 schrieb Steve Bennett:
On Sat, Apr 13, 2013 at 11:33 PM, Simon Poole si...@poole.ch
wrote:
Just a further data point. As of the end of last month we had
edits from
Hi!
We've been discussing the idea of a regional mini-conference to be attended
by mappers from Estonia, Russia, Latvia and Finland. OSM community in our
countries seems to be a closed and isolated circle with a very few new
members each year. So we suggest to break the isolation through an
Not quite sure what Werner wanted to convey with the info about the shape and
numbers of the long tail of OSM (perhaps nothing more than the numbers).
Anyways, I'd just want to say that the tiny 0.1% of the data might well be a
huge number of otherwise missing POIs, place or road names or other
+1
On Sun, Apr 14, 2013 at 11:24 PM, Jaakko Helleranta.com
jaa...@helleranta.com wrote:
Not quite sure what Werner wanted to convey with the info about the shape
and numbers of the long tail of OSM (perhaps nothing more than the numbers).
Anyways, I'd just want to say that the tiny 0.1% of
Mit dem DEFINITIV wäre ich vorsichtig, für einen direkten OSM
Mitbewerber, wäre es, speziell angesichts des deutschen
Wettbewerbrechtes, doch ein grosses Risiko sich in DE unsere Daten zu
verwenden und nicht einmal einen Quellenhinweis zu machen. Wenn du aber
so sicher bist, dokumentiere bitte
Ruben Kelevra schrieb:
Hier sind definitiv OSM-Daten im Spiel, ich glaube nicht das jemand in
meiner kleinen Stadt Parkplatzwege mit Einbahnstraßen tagt ... etc.
In meiner Stadt hat Waze garantiert keine Daten von OSM. Sie haben viel
zu viele verkehrte Einbahnstraßen, falsche und fehlende
Danke, hat mir sehr geholfen. Hätte ich eigentlich auch von selber drauf
kommen können ;-) .
On 2013-04-12 14:30, qunuxy-osmmailingli...@yahoo.com wrote:
Angelehnt an:
http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/util/regex/Pattern.html
name=test123C und name=test1231C (aber nicht
Hier ebenso
http://osm.org/go/0G502IMku-
Andreas
Am 14.04.2013 14:44, schrieb malenki:
Ruben Kelevra schrieb:
In meiner Stadt hat Waze garantiert keine Daten von OSM. Sie haben viel
zu viele verkehrte Einbahnstraßen, falsche und fehlende Straßen:
Waze (online, habe nur dumme phones):
Hallo,
mir fällt öfters auf, dass die Rechtschreibung in den Karten sehr
mangelhaft ist. Was mir oft auffällt sind die sogenannten
Deppenleerzeichen (Auch in der vorhin verlinkten Karte, wo „DRK Kita“
steht. Das ist ja kein Produkt des DRK, so wie ein Opel Astra, sondern
es ist eine DRK-Kita).
irgendwie ist heute nicht mein Tag. Wie finde ich diese Ansicht auf waze.com?
Im Live-Map ist dort alles leer.
Gruss
walter
--
View this message in context:
http://gis.19327.n5.nabble.com/Waze-Hinweis-auf-OSM-Lizenz-fehlt-tp5756747p5757053.html
Sent from the Germany mailing list archive at
Hallo,
man muss allerdings auch noch bedenken, dass bei Karten die richtige
Wiedergabe des Namens von Bedeutung ist und dass dies nicht unbedingt
der Rechtschreibung entspricht. Wenn der Stadtrat den Namen
Passauerstraße vergibt, dann heißt die Straße so und sollte auch so
in OSM auftauchen. Es
hallo Hans,
die Kita habe ich so beschriftet, wie sie der Betreiber selbst benennt:
http://www.drkcelle.de/angebote/kinder-jugend-und-familie/kitas/hoefer-villa-kunterbunt.html
Dort steht es so:
DRK Kita Villa Kunterbunt
Auf dem (gegenständlichen) Schild vor Ort steht es ebenfalls so:
Hallo Hans.
Am 14.04.2013 16:32, schrieb Hans Schmidt:
Hallo,
mir fällt öfters auf, dass die Rechtschreibung in den Karten sehr
mangelhaft ist. Was mir oft auffällt sind die sogenannten
Deppenleerzeichen (Auch in der vorhin verlinkten Karte, wo „DRK Kita“
steht. Das ist ja kein Produkt des
Versuchs mal mit der Rest of the world-Ansicht (ganz unten auf der
Website).
Markus
Am 14.04.2013 16:42, schrieb Walter Nordmann:
irgendwie ist heute nicht mein Tag. Wie finde ich diese Ansicht auf waze.com?
Im Live-Map ist dort alles leer.
Gruss
walter
--
View this message in context:
Hans Schmidt schrieb:
mir fällt öfters auf, dass die Rechtschreibung in den Karten sehr
mangelhaft ist.
Rechtschreibung ist auf OSM irrelevant. Es zählt, wie die Objekte
offiziell benannt sind, ganz gleich, wie irgendwelche generellen Regeln
sind. Heißt etwas Kardinal Nagl-Platz oder Johann
Markus Be wrote
Versuchs mal mit der Rest of the world-Ansicht (ganz unten auf der
Website).
oh Mann, darauf muß man erst mal kommen! - oder die Hilfe lesen? war
wirklich nicht mein Tag.
Danke
walter
Wusste garnicht, dass ich in einer Einbahnstraße wohne. Die Qualität der
Daten ist ja
Hi,
ich habe waze.com mal in meine Adaption von Sautter aufgenommen:
http://wambacher.bplaced.net/omc/sautter.html
Das macht das Vergleichen einfacher.
Gruss
walter
--
View this message in context:
http://gis.19327.n5.nabble.com/Waze-Hinweis-auf-OSM-Lizenz-fehlt-tp5756747p5757083.html
Sent
Am 14.04.2013 18:52, schrieb Robert Kaiser:
Rechtschreibung ist auf OSM irrelevant. Es zählt, wie die Objekte
offiziell benannt sind, ganz gleich, wie irgendwelche generellen
Regeln sind. Heißt etwas Kardinal Nagl-Platz oder Johann Strauss
Museum laut Beschilderung und offiziellen
Hallo,
auch Ruhr Rad Weg ist dann aber ein Eigenname. Ob der nun wirklich so
heißt oder ob der Name des Radwegs anders lautet kann man nachprüfen.
Wenn der Eigenname Ruhr Rad Weg ist, dann ist die Bezeichnung so
korrekt. Sollte das kein Eigenname des Objektes sein, dann hat der Text
auch
Nicht unbedingt. Manche Sachen müssen ja einfach beschriftet werden.
Beim „Ruhr Rad Weg“ (das war jetzt auch nur ein ausgedachtes Beispiel,
was aber einem konkreten Fall recht nah ist) ist der korrekte Name ja
natürlich „Ruhrradweg“ oder „Ruhr-Radweg“. Die Person, die es
eingetragen hat, hat es
Am 14.04.2013 20:56, schrieb Hans Schmidt:
Am 14.04.2013 18:16, schrieb Peter Wendorff:
Wenn es EINE DRK-Kita ist, dann ist der Name weder DRK-Kita noch
DRK-Kita, sondern der Betreiber (operator) ist das Deutsche Rote
Kreuz, von mir aus auch das DRK - wobei wir dann darüber diskutieren
Am 14.04.2013 22:45, schrieb Peter Wendorff:
Du vermischst hier aber zwei grundverschiedene Dinge.
Ein Name ist ein Name ist ein Name.
Ein Name ist kein grammatisches Konstrukt.
Ein Name KANN aus einem grammatischen Kalkül angelehnt an die Regeln der
Grammatik gebildet werden, muss es aber
Was mache ich nun konkret beim Mappen des Nachbardorfs?
Dort gibt es eine „Erich Kästner Schule“ mit einem Schild mit genau
dieser Beschriftung.
Die Schule nennt sich tatsächlich so: http://eks-garssen.de/
Ich glaube, Herr Kästner würde sich ... aber lassen wir das.
Wenn die sich so nennen, was
Am 14.04.2013 02:26, schrieb Walter Nordmann:
Wenn ich die beiden Wege *so* auf einer gerenderten Karte sehe, ist
zumindest diese Ecke nicht von OSM.
Weil deren Web-Karte andere Tiles nutzt als das Ding was auf dem
Android präsentiert wird.
Bei den Webkarten finde ich jedenfalls meine
Will be at Ooty for a week armed with a GPS laptop etc. Want to add some more
to OSM there.
period: 6th May 11th May 2013.
Suggestions and friends to join are welcome
Ravi Kumar___
Talk-in mailing list
Talk-in@openstreetmap.org
ma come mai osmand non si trova piu' in googleplay???
___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it
Il 11 aprile 2013 23:07, Giovanni Fasano ha scritto:
A proposito volevo segnalare una cosa: oltre alla caratteristica di Venezia
di avere gli anagrafici per sestiere e non per strada c'è un'altra simpatica
cosetta: i nomi delle strade non sono univoci ma possono essere ripetuti in
vari luoghi
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
On 14/04/2013 09:38, yahoo-pier_andreit wrote:
ma come mai osmand non si trova piu' in googleplay???
E' una questione di percentuali sui ricavi/donazioni tra chi sviluppa la
grafica e gli altri:
Il 12 aprile 2013 11:31, Andrea Musuruane ha scritto:
Molto interessante. Sarebbe utile inserire qualche algoritmo di matching di
tipo fuzzy per identificare possibili piccoli errori (o orrori).
c'è già fin dall'inizio in tutti e 3 gli stradari, in ognuno un po'
diverso perché diversi sono i
2013/4/14 Daniele Forsi dfo...@gmail.com
Il 12 aprile 2013 11:31, Andrea Musuruane ha scritto:
Molto interessante. Sarebbe utile inserire qualche algoritmo di matching
di
tipo fuzzy per identificare possibili piccoli errori (o orrori).
c'è già fin dall'inizio in tutti e 3 gli stradari,
On 04/14/2013 11:34 AM, Jacopo Girardi wrote:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
On 14/04/2013 09:38, yahoo-pier_andreit wrote:
ma come mai osmand non si trova piu' in googleplay???
E' una questione di percentuali sui ricavi/donazioni tra chi sviluppa la
grafica e gli altri:
Continuando a guardare negli archivi di questa lista, ho trovato i
link ai dati di Vicenza con licenza IODBL-2.0
http://www.comune.vicenza.it/servizi/opendata/opendata.php
Con i dati dello stradario csv ho fatto un confronto, qui c'è l'indice
delle 4 città, fatemi sapere se ci sono altre città da
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
On 14/04/2013 13:54, yahoo-pier_andreit wrote:
On 04/14/2013 11:34 AM, Jacopo Girardi wrote:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE- Hash: SHA1
On 14/04/2013 09:38, yahoo-pier_andreit wrote:
ma come mai osmand non si trova piu' in googleplay???
E'
Ciao...
dovrei inserire su Osm questo sito di interesse storico locale
http://www.fondazionevaldese.org/fondazionevaldese.php?codice=A31314
Si tratta di una coppia di vecchie abitazioni di montagna, con il tetto
agibile e totalmente manutenute nelle aree verdi. Come leggerete nel
link hanno
Il 14/04/2013 19:58, Gianluca Boero ha scritto:
Ciao...
dovrei inserire su Osm questo sito di interesse storico locale
http://www.fondazionevaldese.org/fondazionevaldese.php?codice=A31314
Si tratta di una coppia di vecchie abitazioni di montagna, con il
tetto agibile e totalmente manutenute
On 04/14/2013 03:37 PM, Jacopo Girardi wrote:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
On 14/04/2013 13:54, yahoo-pier_andreit wrote:
On 04/14/2013 11:34 AM, Jacopo Girardi wrote:
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE- Hash: SHA1
On 14/04/2013 09:38, yahoo-pier_andreit wrote:
ma come mai
Il 14/04/2013 21:13, yahoo-pier_andreit ha scritto:
On 04/14/2013 03:37 PM, Jacopo Girardi wrote:
I file .apk sono quelli per Android. In questo caso direi l'ultimo
dell'elenco. Lo copi nel tuo terminale Android e lo apri col gestore
dei file
che hai installato, quindi dovrebbe avviarsi la
Il 14/04/2013 09:38, yahoo-pier_andreit ha scritto:
ma come mai osmand non si trova piu' in googleplay???
Basta usare F-Droid, il market di software libero al 100%. Lì lo trovi
sempre aggiornato e persino senza le limitazioni che aveva la versione
su Google Play.
Vorrei possibilmente sapere, se vi è noto il dato statistico di quanti
utenti sono iscritti ad openstreetmap, per parte italiana, in quanto
dalle statistiche su questa pagina, rilevo solo quelli totali:
http://www.openstreetmap.org/stats/data_stats.html
Ritengo utile questo dato, in
Il 14/04/2013 21:46, Stefano Droghetti ha scritto:
Il 14/04/2013 09:38, yahoo-pier_andreit ha scritto:
ma come mai osmand non si trova piu' in googleplay???
Basta usare F-Droid, il market di software libero al 100%. L� lo trovi
sempre aggiornato e persino senza le limitazioni che aveva la
Puoi ricavare dallo storico quanti sono gli utenti che hanno
contribuito all'interno del territorio italiano, ma dire quanti sono
gli italiani non puoi saperlo a priori.
In questi giorni sto facendo alcuni calcoli.
tempo fa avevo fatto uno studio all'interno dei confini dell'alto adige.
Qui trovi
Mi sono scordato di segnalarti poi
http://www.gfoss.it/osm/stat/
statistiche sulla copertura di osm in italia
e questo
http://osmstats.altogetherlost.com/index.php?item=countriescountry=Italy
che ti mostra l'attivita' dei nodi inseriti in italia
Ci sarebbe anche osmstat di Davide Paleino, ma
Per la presentazione ad OSMIt ho usato questo
https://github.com/mvexel/OSMQualityMetrics sugli estratti regionali.
Ne ricavi gli utenti più attivi.
Le statistiche di David io le vedo online.. http://osmstats.hanskalabs.net/
___
Talk-it mailing list
2013/4/14 sabas88 saba...@gmail.com:
Per la presentazione ad OSMIt ho usato questo
https://github.com/mvexel/OSMQualityMetrics sugli estratti regionali.
Ne ricavi gli utenti più attivi.
yes
Perche' gli estratti regionali o nazionali mostrano l'ultimo snapshot.
Va bene per farsi una idea degli
Confermo la 0.8.2: la sto usando da mesi su un ideos stanco, ma non mi pare
il SW soffra di anzianità. Volendo fare una micro-recensione nella GUI dei
PDI non aggiorna heading e distanza, ma questa mancanza la condivide con
moltri altri.
Il giorno 14 aprile 2013 21:50, girarsi_liste
Il 14 aprile 2013 12:36, Andrea Musuruane ha scritto:
Vado a memoria su quello che avevo notato a Venezia: assenza di spazi tra
due parole (alTraghetto invece di al Traghetto), lettera mancante in una
parola (Ognisanti, ognissanti), uso di lettere romane (Pio X, Pio Decimo),
uso cifre (6
Hola maperos,
OpenStreetMap liberó 260 GB de datos gpx, más información en
http://blog.osmfoundation.org/2013/04/12/bulk-gpx-track-data/
Saludos,
Humberto Yances
___
Talk-co mailing list
Talk-co@openstreetmap.org
Federico, muy buena, muchas gracias, es evidente con la aeorfotografía el
cambio del paisaje con este monocultivo.
Acerca de esto, relacionado y offtopic está el café, en este sentido el
café como cultivo principal del país y monocultivo en muchos sitios en
los cuales las familias prefieren
Siguiendo el listado de sugerencias de la Wiki para Orchard, para cultivos
de palma en los Montes de María y Atlántico en he usando:
trees=date_palms
produce=vegetal oil for biodiesel
Creo que es más indicado las etiquetas que propones, date_palms tiene menos
usos
OK, seguro! ;-)
Una opción para las palabras monocultivo y reemplazo puede ser
policultivo [2]. Hay trabajos al respecto en Valledupar con el Aguacate
[3].
[2] http://es.wikipedia.org/wiki/Policultivo
[3]
Hallo!
Auf den Grazer Linuxtagen gibt es heuer viel Programm zu OpenStreetMap,
ihr seid alle herzlich eingeladen!
http://linuxtage.at/
Der OSM-Infostand wird von der steirischen OSM-Community betreut, die
Koordination dazu im OSM-Wiki: http://wiki.osm.org/Graz/Linuxtage13
Dort wird es eine
Servus!
Wir möchten zum nächsten gemeinsamen LUGT-/OSM-Stammtisch einladen/erinnern:
am Donnerstag, 18. April 2013 um 19:00 Uhr
im Restaurant Kastanie
Innsbrucker Straße 4, 6176 Völs
Wir freuen uns auf ein zahlreiches Erscheinen!
Die Einladung ist wie immer auch im OSM-Wiki zu finden:
Changesets diezgan labi apraksta mērķi, bet rezultāts ir dīvains:
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/15530738
2013/4/13 Rich ric...@nakts.net
On 04/12/2013 09:01 PM, Viesturs Zarins wrote:
Skatos kāds centīgi izdzēsis foowtayus Ap Raiņa/Brīvibas bulvāra krustu.
Rezutlātā ir
On 04/14/2013 09:46 AM, Viesturs Zarins wrote:
Changesets diezgan labi apraksta mērķi, bet rezultāts ir dīvains:
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/15530738
aa... tas gan nebuus labi. footway ziimeeshana atsevishkji tiek
uzskatiita par normaalu un tos nevajag dzeest :)
2013/4/13
Aizsitu PM iav.
2013/4/14 Viesturs Zarins viest...@gmail.com
Changesets diezgan labi apraksta mērķi, bet rezultāts ir dīvains:
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/15530738
2013/4/13 Rich ric...@nakts.net
On 04/12/2013 09:01 PM, Viesturs Zarins wrote:
Skatos kāds centīgi
Sveiciens.
Kāds kas apgorzās IRC kanālos moš var pakomentēt kas notiek ar šo
proposāli: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/area:highway
pusgadu izskatās nekas nav noticis
Viesturs
___
Talk-lv mailing list
Talk-lv@openstreetmap.org
Kautkā biju palaidis garām, bet
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/13588970
ir pārtaisīta gogoļa iela pie Centrāltirgus
No diviem vienvirziena posmiem ar žogu pa vidu ir pārtaisīta par vienu ielu.
Cik zinu līdz šim konsensuss ir bijis fizisks atdalījums = divas līnijas.
Kas tieši bij tās routinga problēmas.
Un ar ko tu viņas pārbaudīji?
Kādā brīdī es varētu to ceļu sadalīt, bet negribētos neko salauzt.
Viesturs
2013/4/14 Raitis U. rait...@gmail.com
Neatceros vairs, tieši kāpēc tika tas posms apvienots, bet es tos
krustojumus kādas piecas reizes pārzīmēju,
On 04/14/2013 11:12 AM, Viesturs Zarins wrote:
Kautkā biju palaidis garām, bet
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/13588970
ir pārtaisīta gogoļa iela pie Centrāltirgus
No diviem vienvirziena posmiem ar žogu pa vidu ir pārtaisīta par vienu ielu.
Cik zinu līdz šim konsensuss ir bijis
On 04/14/2013 10:55 AM, Viesturs Zarins wrote:
Sveiciens.
Kāds kas apgorzās IRC kanālos moš var pakomentēt kas notiek ar šo
proposāli: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/area:highway
pusgadu izskatās nekas nav noticis
a) atgaadinaashu, ka proposals utt aktiivie daliibnieki
riiga, sporta skolas regjions.
http://www.openstreetmap.org/?lat=56.986358lon=24.214243zoom=18layers=M
serviceway it kaa beidzas pie buuveejamaam tramvaja sliedeem. varbuut
kaads tur tuvumaa esoshs var izpeetiit un salabot (jo iipashi taapeec,
ka tas mazaas ielas posms tiekot sleegts uz
At the moment I am interested in Aerial photos (Nanaimo has some 2012 in tiff
format), buildings and civic addressing.
I am originally from Nanaimo, but currently live in Victoria.
From: Paul Norman [mailto:penor...@mac.com]
Sent: April 13, 2013 11:28 PM
To: 'Tim Whitehead'
Cc:
-- Původní zpráva --
Od: LM_1 flukas.robot+...@gmail.com
Datum: 12. 4. 2013
Předmět: Re: [Talk-cz] Jak tagovat: modelářský obchod, Školícístředisko
Konkrétně pro příklad www.osm.org/?lat=49.679lon=18.342zoom=18
(http://www.openstreetmap.org/?lat=49.679015lon=18.342034zoom=18)
Est-on d'accord pour que je modifie ref:orange et ref:FR:08 ou
ref:FR:admin_level_08 ?
--
View this message in context:
http://gis.19327.n5.nabble.com/experimentations-a-Orange-tp5755270p5757001.html
Sent from the France mailing list archive at Nabble.com.
pourquoi le zéro ? Ce n'est pas un code comme l'Insee c'est une valeur
numérique propre à OSM, et on ne met jamais ces zéros dans les admin_level
Le 14 avril 2013 09:58, Tony Emery tony.em...@yahoo.fr a écrit :
Est-on d'accord pour que je modifie ref:orange et ref:FR:08 ou
Le 13 avril 2013 15:48, Philippe Verdy verd...@wanadoo.fr a écrit :
Mais voilà on me demande d'accepter ça sans me défendre. On va même
inventer un mépris en amont de ma part En amont qui est bien un
présupposé total sur ce que je n'ai pas dit. Bref une création de l'esprit
d'un autre dont
ref:xxx dans un tel cas doit servir à lier avec un unique jeu de donnée,
pour moi le xxx doit contenir un identifiant unique vers le jeu de donnée
et ne doit pas être générique.
ref:INSEE indique bien qu'on parle du jeu de données de l'INSEE
ref:FR:RATP du jeu de données de la RATP
ref:mhs du jeu
Bonjour,
Le 14/04/2013 11:14, Christian Quest a écrit :
ref:xxx dans un tel cas doit servir à lier avec un unique jeu de donnée,
pour moi le xxx doit contenir un identifiant unique vers le jeu de
donnée et ne doit pas être générique.
ref:INSEE indique bien qu'on parle du jeu de données de
Tout à fait d'accord, ce n'est pas mon idée de n'utiliser que l'admin_level
qui n'est pas suffisant (on a des tas de données qui pourraient provenir de
jeux sources maintenues par plusieurs communes simultanément sans qu'on
puisse savoir laquelle, ou de plusieurs départements ou plusieurs régions
Et ce n'est pas suffisant, les objets pouvant être à cheval sur plusieurs
communes (une voirie, un parc, etc... ou être administré par une autre
commune qui est locataire les lieux sités sur le territoire d'une autre
(par exemple une déchetterie)
Le 14 avril 2013 12:14, Vincent de
Je peux prendre une exemple extrême mais réel : la maison de Victor Hugo
située à Guernesey (Hauteville House) est entièrement gérée par la Mairie
de Paris (avec le drapeau français à l'entrée, un administrateur local payé
par la mairie de Paris.
Pourtant elle n'est pas sur le territoire de la
Bonjour Guillaume,
Je réponds en ligne aux trois autres questions :
Le 14/04/2013 06:17, Christian Quest a écrit :
Le DEM est calculé à partir des images elles même...
Le process est à peu près celui-là:
- prise de vues, avec suffisamment de recouvrement et de différence
d'angle de point
Le 14/04/2013 12:20, Philippe Verdy a écrit :
Et ce n'est pas suffisant, les objets pouvant être à cheval sur
plusieurs communes (une voirie, un parc, etc... ou être administré par
une autre commune qui est locataire les lieux sités sur le territoire
d'une autre (par exemple une déchetterie)
Pourquoi FAUT-il- parvernir à ça ? Je ne vois aucune justification au
fait d'avoir des tags identiques pour toutes les communes, car ce ne sont
pas des éléments consitutifs d'un feature géographique.
Le feature c'est plutôt porté par les autres tags. Ici on ne parle que
d'un simple identifiant
Le dim. 14 avril 2013 à 12:14 +0200, Vincent de Chateau-Thierry a écrit :
Et doncon est revenu au point de départ de la discussion :-)
Oui, et tant mieux, les digressions sur la meilleure réforme possible
des administrations, ce n'est pas tellement ce qui va faire avancer la cause.
Je
Le dim. 14 avril 2013 à 11:14 +0200, Christian Quest a écrit :
ref:FR:84xxx me semblerai plus approprié et oui, ça va faire plein de
ref:FR:x mais ils sont nécessaires pour savoir à quel jeu de donnée on
fait référence vu qu'il n'ont rien en commun les uns avec les autres !
+1
--
° /\
Le dim. 14 avril 2013 à 06:17 +0200, Christian Quest a écrit :
Le DEM est calculé à partir des images elles même...
!!!
Mais alors, ça veut dire qu'on ne récupère pas seulement l'orthophoto,
mais aussi une nouvelle source de données d'élévation, et ça c'est aussi
super intéressant, non ?
Je
Le 14/04/2013 12:58, Philippe Verdy a écrit :
Pourquoi FAUT-il- parvernir à ça ? Je ne vois aucune justification au
fait d'avoir des tags identiques pour toutes les communes, car ce ne
sont pas des éléments consitutifs d'un feature géographique.
Le il faut n'est pas à prendre comme un
Bonjour
Le 13 avril 2013 22:55, Dominique Lachgar dominique.lach...@laposte.net a
écrit :
Bonjour,
Comme les équipements cyclables sont assez pauvres chez nous mais que nous
avons quelques voies vertes, te serait-il possible de les rajouter ?
En attendant que nous publions une carte, cela
Héhé, si ils savaient comment on est productifs pendant leurs siestes …
Et comme on ne l'est pas lorsqu'ils ne veulent pas :D
Bon dimanche estival !
___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr
Le 14 avril 2013 14:32, Vincent de Chateau-Thierry v...@laposte.net a
écrit :
Pour revenir au sujet, je vais reformuler autrement ma proposition de ce
matin. Pour combiner un nombre restreint de tags (ici 1 seul finalement) et
un peu de robustesse, on pourrait renseigner ce type de tag :
Le 14/04/2013 14:21, Guillaume Allegre a écrit :
Le dim. 14 avril 2013 à 12:14 +0200, Vincent de Chateau-Thierry a écrit :
Et doncon est revenu au point de départ de la discussion :-)
Oui, et tant mieux, les digressions sur la meilleure réforme possible
des administrations, ce n'est pas
Ca depend aussi de la qualite de ton GPS et des conditions de mesure. Si tu
avais le GPS a la main dans une plaine et en dehors d'une foret, tu peux
lui faire confiance plus qu'a l'imagerie satellite. Si ton GPS etait au
fond de ton sac ou dans l'habitacle d'une voiture dans une foret et au pied
Le 14 avril 2013 14:32, Vincent de Chateau-Thierry v...@laposte.net a
écrit :
Pour revenir au sujet, je vais reformuler autrement ma proposition de ce
matin. Pour combiner un nombre restreint de tags (ici 1 seul finalement) et
un peu de robustesse, on pourrait renseigner ce type de tag :
Pour prendre un peu de recul... si on réfléchissait au problème de façon
plus globale ?
Pour utiliser des ref:xx ?
- pour lier des données OSM avec des jeux de données externes
Peut-on/doit-on le faire pour n'importe quel jeu de données ?
Je ne pense pas. Si ce sont des données librement
Le 14/04/2013 15:25, Christian Quest a écrit :
Le 14 avril 2013 14:32, Vincent de Chateau-Thierry v...@laposte.net
mailto:v...@laposte.net a écrit :
Pour revenir au sujet, je vais reformuler autrement ma proposition
de ce matin. Pour combiner un nombre restreint de tags (ici 1 seul
cquest wrote
ref:xxx dans un tel cas doit servir à lier avec un unique jeu de donnée,
pour moi le xxx doit contenir un identifiant unique vers le jeu de donnée
et ne doit pas être générique.
ref:INSEE indique bien qu'on parle du jeu de données de l'INSEE
ref:FR:RATP du jeu de données de la
1 - 100 von 118 matches
Mail list logo