Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-27 Thread Petr Holub
pisu neuchopitelne... > > > vop > > > -- Původní e-mail -- > Od: Petr Holub > Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' > Datum: 15. 11. 2018 8:26:47 > Předmět: Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog > > > > Zdravim dalsiho nadsence do RTK. Ja jsem poku

Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-14 Thread Petr Holub
> Zdravim dalsiho nadsence do RTK. Ja jsem pokusoval s M8N, ale nikdy jsem z > toho > nemel dobre vysledky, float "floatoval" hrozne moc kolem cesty az vysledek byl > casto horsi nez obycejny vypocet polohy co pocita sama GPSka. Vymenil jsem > antenu za vetsi ale vysledek byl v podstate stejny. >

Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-14 Thread Petr Holub
> Střecha auta dělá zem - ground. Je to protiváha nikoliv reflektor. Když není > střecha chce to > nějakou náhražku třeba kus plechu Konkrétně ta anténa ANN-MS-0-005 tu base plate docela potřebuje (ostatně na to upozorňují i v dokumentaci Ubloxu). Ještě bych chtěl časem zkusit

Re: [Talk-cz] divný GPS tracklog

2018-11-14 Thread Petr Holub
> Osobně považuji tracklogy (pokud jich tam není hromada a neprůměruje se to, > což zase většinou > znamená, že to bude daleko přesněji zakreslené v katastrální mapě) za > nedostatečně přesné pro > mapování. Zrovna tady je to jednoznačně vidět, takže otázka není jak > odfiltrovat, ale jestli >

Re: [Talk-cz] Novy kruhac v Brne

2018-01-11 Thread Petr Holub
> Tyhle věci bývá také dobré nechat uležet a pak je korigovat podle Stravy - > překvapivě je > spousta záznamů i na cestách, kam normální cyklista (ani silniční) obvykle > nevjede, takže > nahrané s mobilem v autě :) Mne se celkem osvedcuje tyhle veci zkombinovat. 10Hz GPSka da pomerne slusne

Re: [Talk-cz] Novy kruhac v Brne

2018-01-10 Thread Petr Holub
> jo, lepší, díky - no, možná to odbočení na Sportovní je ostřejší, ale to už > leda z ortofoto > > ... tady si člověk ani nemá šanci zaeditovat, vždycky je někdo rychlejší :-) > > - ha, ale Sportovní => Cimburkova, Ressigova bylo opačně (průběžný pravý, ne > levý), a v opačném směru nebylo

Re: [Talk-cz] Jak zadám přesné souřadnice (WGS-84 nebo S-JTSK)

2017-11-08 Thread Petr Holub
> A kde se to objeví a kde tam zadám přesné souřadnice? Nechci to tahat > nepřesně myší. Když tak > prosím sreccnshot. JOSM: - vyberu bod - menu Tools -> Move Node... - zadam souradnice ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org

Re: [Talk-cz] Druhy cesticek v lese

2017-11-05 Thread Petr Holub
Ahoj Pavle, > Na OpenAlt byla diskuze o cestickach v lese. Kupodivu jsme dosli k > zaveru: > > highway=path jsou male cesty v lese, vhodne pro chuzi pomalou chuzi, > klikate, etc. Kun nebo kolo tam projede jen s velkejma potizema. > > highway=track jsou velke cesty kde projede traktor. > >

Re: [Talk-cz] Fwd: DŮLEŽITÉ_Doplnění infa k aplikaci

2017-11-03 Thread Petr Holub
Porad jeste se generuje tohle" http://osm.kyblsoft.cz/statistiky/ Petr ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] highway=track v landuse=residential?

2017-10-23 Thread Petr Holub
> Neříkám tak nebo tak, já sám v tom nemám občas jasno. Něco značím residental, > něco service > (driveway) a něco track. Vždy dle situace. Nápodobně. > Na druhou stranu, k čemu vlastně máme tag surface=*? Polňačka může být > asfaltová a > příjezdovka jen štěrkem vysypaná, nebo dokonce jen

Re: [Talk-cz] highway=track v landuse=residential?

2017-10-23 Thread Petr Holub
> > V praxi se za koncem vesnice setkávám se smíšeným účelem, např. lesní/polní > > cesty, které > jsou zároveň příjezdovky k chatovým oblastem. > > To přece nepopírám a o tyhle cesty nejde. Mě ale zajímá cesta ve > vesnici či městě, nadto v území zdůrazněném jako obytná zóna (tenhle > výklad

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-29 Thread Petr Holub
> sorry, asi si ted řeknu o ban, ale tohle mi připomíná trochu dobu kdy většina > rozhodovala co > je správné... - neexistuje nějaký tag "nemapovat - vlastník si to nepřeje" > který by v > odůvodnitelných důvodech na tohle šel použít? Navrhoval jsem pouzit bicycle=private, nebo mozna jeste lepe

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-27 Thread Petr Holub
> z toho budou války. za rok to tam nejaky novy nadsenec zakresli zase, jak to > chteji zajistit? > jak chteji zajistit, ze to nekdo nepopisr do verejneho bike fora? nevim.. Proto jsem taky psal nemazat, ale pouzit tag access=private pripadne access=discouraged, ackoli je to samozrejme jen

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-26 Thread Petr Holub
> > access=private > > bicycle=private > > foot=private > > > > pripadne *=no? > > > > Muzete to nekdo probrat s temi dvema lidmi, co to bud rusi nebo > > poptavaji jejich zruseni? > > Ja bych rek, ze to spatne chapes. Ty trasy jsou verejne, jen se o nich > verejne nema mluvit => to tagovani je

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-25 Thread Petr Holub
> včera jsem zjistil, že jste do map zanesl trasy, které by tam být zaneseny > neměly. Jedná se o > vybudované trasy pro kola, které jsou stavěny s tichým souhlasem a podmínkou, > že nebudou > veřejné. Bohužel zanesení těchto tras do mapy tuto křehkou rovnováhu narušuje > a brzy zapříčiní >

Re: [Talk-cz] Chybný multipolygon – Brdy

2017-07-02 Thread Petr Holub
> >>> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Slippy_Map#OpenStreetMap_.22Standard.22_tile_server > >>> > >>> > >>> > >>> Kdysi nebyl problém se k url dané dlaždice dostat, ale po posledních > >>> změnách už to napřímo nejde, je potřeba ji vydolovat z detailů stránky: > >> > >> Tak mne napadá, nedalo

Re: [Talk-cz] iD editor Strava

2017-03-27 Thread Petr Holub
> Ahoj, všiml jsem si že přestal fungovat iD editor s podporou tras Strava > heat. Nefunguje > přepínání běh / kolo / oboje, nefunguje zarovnávání podle tras. Zbylo tam jen > zeleně zobrazené > vše v jednom, jen do zoomu 15. > Je to škoda, byl to užitečný nástroj. > Nepředpokládám, že je chyba

Re: [Talk-cz] Kontrola schématu hromadné dopravy

2017-02-04 Thread Petr Holub
Hoj, > padlo to na posledním qartálním pivě v Plzni a teď jsem to náhodou našel. > Takže pro všechny, > které to zajímá: tenhle nástroj vykreslí libovolnou linku MHD zmapovanou > pomocí nového > schématu jako graf. > > http://www.overpass-api.de/public_transport.html zkusil to nekdo pouzit v

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-23 Thread Petr Holub
> Tak koukám, že mtbmap.cz má problém sám se sebou, takže proto nejde. A zbytek > mi funguje, ale Zas problem s polem, uz je to nahore, ale netusim, jestli to jeste neni nejake podelane... Petr ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-12-14 Thread Petr Holub
> když jsem tam šplhal po skále s kolem na zádech, tak jsem si říkal, že značka > tu sice je, ale ta cyklo že snad musela jít jinudy, že jsem přehlídnul odbočku > nebo co ... potom vyjedu na louku, v protisměru cedule jak kráva, tak se > otočím a čtu něco jako "Pozor obtížný úsek", hmmm ... Btw,

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-11-30 Thread Petr Holub
> > Jo tenhle kruháč by chtěl zkontrolovat, zda opravdu v reálu existuje :-D > > http://mtbmap.cz/#zoom=17=49.312439=16.42154 > > mtbmap.cz momentalne dava 500 Internal server error. Rekl bych, ze nam nekdo prekopava neco na serveru - delal se tam rebuild pole, ktere lehlo. Vydrz. Petr

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-11-30 Thread Petr Holub
> > Jo to je on. Jsem se přepsal v číslíčkách. oldboy43 to je: http://www. > > openstreetmap.org/changeset/14778972 > > Cas na data working group a revert vseho co udelal? Nebo aspon vsech > riverbanku? Nebo proste v josm edit|select, a smazat? > > Je to už docela dlouho

Re: [Talk-cz] Rozdělení červené

2016-11-30 Thread Petr Holub
> Jo tenhle kruháč by chtěl zkontrolovat, zda opravdu v reálu existuje :-D > http://mtbmap.cz/#zoom=17=49.312439=16.42154 A pripadne se podivat, jestli pred "kruhacem" cervena opravdu vede az do pulky reky. Kdyz jsem to pred mnoha lety mapoval a zanasel do OSM, tak to vedlo po brehu ;) Petr

Re: [Talk-cz] Geoportál GEPRO pro turisty a cyklisty

2016-11-20 Thread Petr Holub
> http://www.gepro.cz/new/geoportal-gepro-pro-turisty-a-cyklisty/ -> je to sice > dva měsíce stará > zpáva... > > > Hlavní věta "Trasy jsou získávány z podkladů OpenStreetMap, které Geoportál > GEPRO zobrazuje > pomocí vlastního značkového klíče." Pokud by mel nekdo cas s nimi promluvit, tak

Re: [Talk-cz] Labe-Elbe meeting - shrnutí

2016-10-10 Thread Petr Holub
> Uz nejakou dobu se RTK zabyvam a v soucasnosti stavim datalogger pro logovani > RAW mereni pro pozdejsi zpracovani s minimalni spotrebou energie. Ale klidne > jde pouzit obycejne rPI nebo jina linux-deska pokud nevadi vyssi spotreba. > > Jako modul pouzivam UBLOX M8T a M8N, hlavne proto ze maji

Re: [Talk-cz] Labe-Elbe meeting - shrnutí

2016-10-09 Thread Petr Holub
> A taky o >indiegogo.com/projects/the-world-smallest-precision-gps > Systém používá jednu GPSku jako base, a pak další jako "rover". Roverů > můžete mít více. Komunikují mezi sebou a dosahují tak dohromady více než > 1cm přesnosti. Bohužel je to stále docela drahé (450 Euro). Tohle znate?

Re: [Talk-cz] Turistická trasa v OSM - prosba o zkontrolování správnosti mého zadání

2016-10-04 Thread Petr Holub
> Jestli jde o to namalovat ty značky, můžu to během dneška udělat. Jen mi > dejte přesně vědět > požadavky - tj. v jakém formátu (svg/png) případně u png velikost a kam/komu > to pak předat. Řada obrázků už ve wiki je na stránce

Re: [Talk-cz] Turistická trasa v OSM - prosba o zkontrolování správnosti mého zadání

2016-10-04 Thread Petr Holub
> * TODO: dovolujeme více hodnot oddělených středníkem > > rozhodně bych byl proti, relace by v tomto místě měla definovat hodnotu > jednoznačně - už > proto, že v praxi takto mapujeme (definujeme) jednu konkrétní trasu, která je > z principu právě > taková (foot, hiking, bicycle, ski,

Re: [Talk-cz] prehled tras ve Wiki

2016-10-03 Thread Petr Holub
> Tohle je nekolik let stary "problem" s omezenim mnozstvi templatena strance. > > je nutno tu stranku rozdelit. > > > co takhle to rozdělit na podstránky? Třeba dle typu? Hiking/Ski/Cyklo/Horse? A jak - protoze tohle se v podstate tyka jen tras hiking. Cyklo uz vydelene jsou, ski a horse bude

[Talk-cz] prehled tras ve Wiki

2016-10-03 Thread Petr Holub
Hoj, narazil jsem na problem s OSM Wiki: chtel jsem zaktualizovat prehled tras: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Trasy_K%C4%8CT ale zda se, ze uz narazime na nejake velikostni omezeni stranek. Zkousel jsem to tam nahrat pred prazdninami i ted a vysledkem je bud chyba serveru 5xx nebo prazdna

Re: [Talk-cz] Obšlehnutá trasa

2016-09-30 Thread Petr Holub
> blíží mapám cz a spol. Autora jsem na to upozornil a dostalo se mi > vcelku samolibé odpovědi s nějakým nesmyslným odkazem na stránky KČT, > kde se údajně zmiňuje, že posílají svá data na mapy.cz. Z toho asi > vydedukoval, že si může obkreslit cizí mapu od stolu, ještě s poznámkou, > že bych měl

Re: [Talk-cz] Ještě k tur. trasám - číslované úseky

2016-09-30 Thread Petr Holub
> Tema dobre, jen tak okrajove jak prosim nejak jednoduse rozdelit v JOSM dve > relace pokud znam > bod rozdeleni? Nevim o tom, ze by to slo automaticky. V JOSM se to da rucne udelat asi takhle: - setridit v trase prvky tak, aby co nejvic navazovaly (je tam na to primo cudlik) - udelat kopii

Re: [Talk-cz] Střípky z pátku na SoTM 2016

2016-09-23 Thread Petr Holub
Super!! > OpenStreetView je tu taky, lákali na OBD2 dongle, aby se dalo dobře > mapovat v tunelech Vis vic o tomhle? Jak a s cim se to ma pouzivat? Dal by se takovy dongle pouzivat i s navigacemi? (V AT mame obcas docela dlouhe tunely a odbocky hned za nimi ;o) ). > Jsou tu také z Mapboxu,

Re: [Talk-cz] Ještě k tur. trasám - číslované úseky

2016-09-23 Thread Petr Holub
Ahoj, > > Tak vzhledem k tomu, že čísla tras jsou neveřejná (na nových rozcestnících > > už nejsou) a KČT nechce zveřejnit ani jejich seznam, tak nemáme jak > > zkontrolovat, odkud kam která trasa vede. Takže tohle dělení na čísla tras > > per relace bude v OSM spíše postupně mizet. > > Ja

Re: [Talk-cz] Turistická trasa v OSM - prosba o zkontrolování správnosti mého zadání

2016-09-22 Thread Petr Holub
> Ještě něco k tagování, obecně platí wiki > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Convention > s#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD > Jen network tag je stále nedořešený, řešilo se to tady asi před měsícem. U > krátkých tras a NS > dávám lwn. > Nové

Re: [Talk-cz] dotaz na vrstevnice

2016-09-05 Thread Petr Holub
> Chtěl jsem se zeptat, zda nejsou v JOSM jako podkladová vrstva zobrazit > vrstevnice? Treba MTBmap je ma a muzes ji pouzit i jako podklad: tms[18]:http://tile.mtbmap.cz/mtbmap_tiles/{zoom}/{x}/{y}.png Petr ___ Talk-cz mailing list

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-24 Thread Petr Holub
> Tak co takhle otagovat zbytek jako rwn... a kdyz/jestli se zjisti, ze > je nejaky dobry duvod oddelovat rwn od nwn, tak se to proste > pretaguje? Vzhledem k tomu, ze se ke kontaktu s KCT nikdo nehlasi, tak asi ano. Jeste uvazuji nad pravidlem trasy nad 200km jsou nwn, coz by bylo konzistentni

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Thread Petr Holub
> Na výběr máme pro nwn použít červené nebo stanovit nějaká jiná kritéria > (např. tady v AT >200km). Dneska jdu s místní OSM komunitou na pivo to > probrat - mají akorát ten Stammtisch :-). Vysledek: nic smerodatneho jsem se nedozvedel, jelikoz tu zadneho experta na Wanderwege nemaji a mame

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Thread Petr Holub
> A vite nekdo s jistotou, jak rozlisuje Waymarkedtrails tyto tagy pri > vykreslovani? Mam dojem, > ze rozlisuje do dvou barev a tu druhou zobrazuje az pri vetsim priblizeni... > ale kterych tagu > se to tyka... iwn/nwn/rwn/lwn...? http://hiking.waymarkedtrails.org/help/rendering "The

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Thread Petr Holub
> > A do jaké délky lze trasu považovat za krátkou, spojovací ...? > > > > http://www.openstreetmap.org/relation/369235 > > > > > > http://www.openstreetmap.org/relation/941048 > > > > > >

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Thread Petr Holub
> Tak to nevím kým a jak je třeba to posvětit ale je to tak asi už 30 let :-) Ono to tak tradičně bylo - když se podíváš, tak to zmiňuji i v té diskusi možností využití tagu network. Ale psal jsem, že by bylo třeba to ověřit s někým z KČT, zda tento stav stále platí. Protože když jsem nějakou

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-22 Thread Petr Holub
Ahoj, > Přednostní volba barev pro značky: > > * > červená – > dálkové nebo hřebenové trasy > * > modrá – > významnější trasy > * >

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-21 Thread Petr Holub
> > Popis na wiki: > > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Austria/Wanderwege#Einteilung > > (strucny preklad pro ty, co nemcinu nemusi) > > - Mezinárodní trasy (network=iwn): Evropské dálkové trasy procházející > > Rakouskem, např. E4, > E5, E6, E8, E10, Jakobswege, Via Alpina > > -

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-19 Thread Petr Holub
Cau, > Supr! Moc moc by nám pomohlo pochopit rakouský princip, zkus se na to prosím > zeptat a dát > vědět co nejdřív... zkus využít i nějakého mailového kontaktu, to si myslím, > že je > efektivnější, než čekat na nějaké "možná se potkáme..." uz jsem to i udelal. Nicmene Rakusaci jsou v

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-19 Thread Petr Holub
>b) muzu se tomu venovat nejakym nazorem, krom jineho navrhuji tomu venovat > cas na qartalnim > pivu v Brne v zari (min. HoPet, TomK a MSuchy jsou z Brna, dalsi aktiviste > vitani) Ja jsem bohužel teď na 3 roky rezident v Grazu a ne v Brně. Jinak bych se v té brněnské skupině angažoval

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-19 Thread Petr Holub
> > Me prijde ze to rozdeleni je tak mlhave, ze to stejne zadnou rozumnou > > informaci neprinasi. > > spis nez mlhave to proste neni definovane. Ja jsem se tomu pred > nejakym casem venoval, ale pak jsem to nechal spat, primarne kvuli > tomu, ze nebyl konsenzus jak to resit. Potreba to je,

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-18 Thread Petr Holub
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Convention > s#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016 > > ale jak jsem upozorňoval, například stále nemá dořešené používání > > tagu network (a že by to bylo potřeba, protože třeba WayMarkedTrails >

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-18 Thread Petr Holub
Ahoj, > > Ale v kazdem pripade plati, ze bychom meli rict, kdy se ten navrh preklopi > > do provozniho (akceptovaneho) stavu, kterym se maji vsichni ridit. Protoze > > zatim je to jen navrh a vsichni by jeste meli pouzivat to stare > > znaceni. > > Bylo by mozne poslat posledni versi navrhu do

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-16 Thread Petr Holub
> Souhlasím, ona k tomu ještě neproběhla žádná zásadní diskuse, resp. spíše > obecný a tichý > souhlas... Myslím, že v takovém případě asi nezbývá než fáze 2 - začít to > nasazovat a > sledovat, zda se to projeví někde nějak negativně, zda se objeví nějaké > nedostatky apod. Viz > zrovinka ten

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-16 Thread Petr Holub
> Coz mne jeste pripomina jednu vec: budme opatrni s temi navrhy na zmeny > znaceni. Pri dovolenkovem mapovani v okoli Kremesniku (Pelhrimova) jsem > narazil na to, ze uz nektere trasy postradaji tag kct_*, coz muze v > soucasnem > stavu cinit renderum potize (napr. pro

Re: [Talk-cz] 5x červená

2016-08-12 Thread Petr Holub
> > Tedy závěrem tohoto postu je spíše otázka, co s tím? Tedy co se > > splýváním tras stejné barvy, když si z nějakého (nota bene mnou > > vymyšleného) důvodu nemůžeme pomoci ani vygenerovanou značkou (ikonou) > > v mapě? A jak v takovém případě pouhým pohledem do mapy poznat, že jde > > o

Re: [Talk-cz] PID na transit.land

2016-07-16 Thread Petr Holub
> objevil jsem, že někdo nahrál data jízdních řádů PIDu na transit.land. > > To znamená, že je možné je používat ve routovací službě Mapzen Turn-by-turn. > > Viz demo - http://valhalla.github.io/demos/routing/multimodal.html > > To uživatelské rozhraní je dost tristní, ale je to pokrok co se

Re: [Talk-cz] Rozcestníky cyklotras a cykloturistickych tras

2016-06-23 Thread Petr Holub
Ahoj, měl bych zjednodušující návrh: > === Cyklotrasy === > > U cyklotras *nemapujeme* směrové tabulky: > http://www.kct.cz/cms/sites/default/files/users/user1/foto/znacky/10a.gif > http://www.kct.cz/cms/sites/default/files/users/user1/foto/znacky/10b.gif >

Re: [Talk-cz] Cykloznačení - puntík se stříškou

2016-06-09 Thread Petr Holub
> NAVRZENE SCEMA NEROZBIJE MTBMAP > > z nekolika duvodu: > 1) s autorem MTBmap jsme navrh noveho schematu diskutovali > 2) MTBmap neni vubec zavisla na kct_barva=* a kontroluje tuto hodnotu jen > tam, kde neni > osmc:symbol > 3) jakakoliv "hromadna akce" ve zmene tagovani by nebyla provedena bez

Re: [Talk-cz] Cykloznačení - puntík se stříškou

2016-06-08 Thread Petr Holub
Ahoj, > Tak já z toho všeho nabyl pocit, že by se značka kct_* měla označit jako > zastaralá, na nové > trasy ji nedávat a ze starých ji postupně mazat. > Co takhle umístit na osm.cz nějaké hlasování? minimalne tim rozbijete MTBmap.cz - na nejakou dobu. V soucasne dobe nikdo nema ji kapacitu

Re: [Talk-cz] [osm_sk] WeeklyOSM CZ 301

2016-05-18 Thread Petr Holub
> Pokud je potřeba tagovat relaci turistické trasy, která má liniové značení v > terénu v podobě > červené tečky (tuším, že je to primární způsob značení např. v Rakousku), pak > správný zápis Jen pro poradek: v Rakousku se pouziva pasove znaceni cervena_bila_cervena s tim, ze do bile nekdy

Re: [Talk-cz] Singletracky u Jedovnic

2016-05-03 Thread Petr Holub
Ahoj, > > Tohle je typicky mtb:scale=0 - jedine, co by to mohlo ovlivnit, pokud by to > > bylo > > extremne dolu z kopce, coz ale v Jedovnicich a s ohledem na urceni stezek > > necekam. > > Když to otevírali, tak tam byl nějakej TEST FEST či co, kde půjčovali kola a > elektrokola, a pak se

Re: [Talk-cz] Singletracky u Jedovnic

2016-04-28 Thread Petr Holub
> mám to zmapovaný: > http://www.openstreetmap.org/changeset/38921882 > > mtb:scale jsem tam zatím nedával, protože si jednak nejsem jistej, jak se to > používá, když povrch je dokonale hladký, ale jsou tam skoky a ostré zatáčky, Tohle je typicky mtb:scale=0 - jedine, co by to mohlo ovlivnit,

Re: [Talk-cz] Nelze nahrávat rozcestníky

2016-04-21 Thread Petr Holub
Ahoj, > neslo to kvuli presunu systemu z mista na misto, ted uz to funguje, > fotky se nahraly ale nevlozily korektne do db - mam to v logu a zkusim > je tam vlozit rucne. ja jsem taky neco vcera vkladal a uz meztim smazal z mobilu - pokud bys to dokazal zachranit, bylo by to fajn. Nick hopet.

Re: [Talk-cz] Pomocny rozcestnik - neznačená trasa

2016-04-12 Thread Petr Holub
>Dne 12.4.2016 v 07:43 Petr Holub napsal(a): >> Cestu mezi nimi už si pak >> musí najít sám, nebo pomocí routingu přes existující cesty. > >Tak přesně tohle - jako uživatel - nechci dělat. Na mnoha místech jsem >narazil na to, že na výběr by bylo více možností. Přičemž ta c

Re: [Talk-cz] Pomocny rozcestnik - neznačená trasa

2016-04-11 Thread Petr Holub
ty se bude kreslit ta barevna cara reprezentujici znacku a nepreskakovala ze strany na stranu podle orientace te ktere cesty). Petr assoc. prof. RNDr. Petr Holub, Ph.D. Institute of Compt. Science Masaryk University Botanicka 6

Re: [Talk-cz] Pomocny rozcestnik - neznačená trasa

2016-04-11 Thread Petr Holub
> 3) trochu mi přijde, že se hážou do jednoho pytle neznačené ukazatele KČT > typu "Nádraží 3 km > tudy" a různé naučné stezky se zastavením... > Neznačené trasy druhého typu mají velice často na infotabulích mapu trasy, > nebo je > dohledatelná v brožurách, na Internetu (i když tam samozřejmě

Re: [Talk-cz] Nelze nahrávat rozcestníky

2016-04-06 Thread Petr Holub
> zkouším zase po nějaké době nahrávat rozcestníky přes webové rozhraní a > nejde mi to - ve formuláři se zobrazí "OK", ale ukáže se mi tabulka s > errorem: > https://dl.dropboxusercontent.com/u/5683247/problem.png > Zkoušel jsem i nick bez speciálního symbolu, používám Firefox 45. > Neví někdo,

Re: [Talk-cz] Podivny rozcestnik

2016-04-05 Thread Petr Holub
Ahoj, > 1) v pripade, ktery uvadi Mirek Suchy, jde jednoznacne o dva TIM - SY009 > Pustá Rybná > (rozcestí) a SY033 Pod Rybenskými Perničkami. V OSM je to správně otagováno > (alespoň se to > správně renderuje na [1]) > 2) fyzické provedení TIM SY033 neodpovídá značkařské normě už tím, že jsou

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-02 Thread Petr Holub
> Přesnost závisí na HW v zařízení - tablety obecně bývají méně přesné, se > Samsungem S5 jsem v > otevřené krajině s přesností +-1m, ve městě +-5m (se starou Xperií jsem byl > rád za +-10m) Proto jsem taky psal to 60CSx a o externich modulech typu Garmin GLO (nicmene teda subjetivne GLO ma

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-01 Thread Petr Holub
> chtěl bych se Vás zeptat na Vaše názory, zkušenosti či doporučení stran > (nejen Android) > aplikace pro smartphones vhodné k pořizování dat v terénu. Locus Free, Locus Pro, Osmtracker (ten pouzivam na geotagovane audio poznamky) - pro Android. Kdysi jsem napsal své poznámky semhle:

Re: [Talk-cz] dotaz na waymarkedtrails

2016-02-20 Thread Petr Holub
> Nefungují mi mapy waymarkedtrails na adrese > http://hiking.waymarkedtrails.org/ které používám > pro kontrolu turistických tras. > Nevíte co se děje? Nevim, ale vypada to, ze samotne servery s dlazdicemi jedou v poradku a je to jen problem toho frontendu. Kdyztak muzes pouzit

Re: [Talk-cz] Jak mapovat turistickou znacku pres parkoviste

2016-02-20 Thread Petr Holub
> Ja resil neco podobneho aby fungovaly sitove analyzy pokud mozno co nejvice > podle realneho sveta a zjistil jsem ze se nekde (videl jsem to na par > mistech ve francii, da se najit v overpass turbo) pouziva pro vedeni trasy > pro pruchod pres plochy (treba namesti - tedy pres plochu) pouziva

Re: [Talk-cz] Trasy KCT - tag destination(s)

2016-02-10 Thread Petr Holub
> pokud ano tak bych tu zmenu dobre popsal na wiki. A to u obou hesel v CZ > mutaci A jeste tam popsat jak budes resit situaci, kdy uz tag description je pouzity pro jiny popis te trasy, nez je seznam cilu. Diky, Petr ___ Talk-cz mailing list

Re: [Talk-cz] Tracer LPIS - drobne relikty puvodnich drive vymapovanych poli a luk po pretrasovani podle LPIS

2016-01-26 Thread Petr Holub
> jeste by hodne pomohlo efektivite tohoto procesu, kdybychom umeli > "odecitani" polygonu: > v podstate "jen" vyrazne zefektivneni toho procesu s ContourMerge. tam > je problem, > ze kdyz dany les navazuje na nekolik poli (typicky takove ty > "roznudlovane pole" > na

Re: [Talk-cz] Tracer LPIS - drobne relikty puvodnich drive vymapovanych poli a luk po pretrasovani podle LPIS

2016-01-26 Thread Petr Holub
Ahoj, > Co se mi osvědčilo nejlépe, je starý polygon zcela nahradit (nenechávat > zbytky) a okolní > polygony "přilepit" pomocí ContourMerge pluginu [3] - ten je pro mne > nepostradatelný. Stejně > tak se s ním krásně vyplňují díry pokud se tato skládá z více cest. jeste by hodne pomohlo

Re: [Talk-cz] taskman pro cyklotrasy

2016-01-10 Thread Petr Holub
> Nechci znít jako mtb-skeptik, ale přijde mi to dost zbytečné cpát na každou > cestu nutně cyklo tagy. > > Viděl bych to tak, že všechny cyklostezky by měly být patřičně otagovány všmi > těmi scale atp. Navíc at si každý taguje populární cesty pro cyklisty, které v > okolí potká. > > Ale nevím,

Re: [Talk-cz] taskman pro cyklotrasy

2016-01-08 Thread Petr Holub
> Tak on uz tam existuje jako draft. Zacal jsem psat instructions a narazil > jsem na to ze > nektere veci nevim. > Resp. nevedel jsem. Navic jsem schvalne cekal az jak se budou vyvijet ty > pessi trasy, protoze > jsme taky na zacatku > nejake veci teprve ujasnovali. > Takze ano myslim ze je cas

Re: [Talk-cz] Strava editor

2016-01-04 Thread Petr Holub
> V JOSM je TMS heatmapa už i v základních nastaveních > > tms[3,17]:http://globalheat.strava.com/tiles/running/color2/{zoom}/{x}/{y}.png > tms[3,17]:http://globalheat.strava.com/tiles/cycling/color2/{zoom}/{x}/{y}.png Jj - výhoda toho iD editoru upraveného Stravou (http://strava.github.io/iD/)

Re: [Talk-cz] kam s fotografiemi?

2016-01-02 Thread Petr Holub
Ahoj, > Rozcestníky a informační tabule sbíráme na old.openstreetmap.cz, zbytek asi > hodit na > wikimedia. > S tím zobrazování alá seznam to bude horší - hlavní stránce openstreetmap > chybí i klikatelné > body zájmu alá seznam. A zatím nevím o tom, že by se na tom pracovalo. pro photo

Re: [Talk-cz] Tag "network" na pěších turistických trasách

2015-12-30 Thread Petr Holub
Ahoj, > > Pokud to KČT považuje za stále platné, tak bych se přikláněl k otmu > > to nechat podle původního klíče OTM: červená nwn, modrá/zelená rwn, > > žlutá lwn. > > Podle meho nazoru a podle map to je asi porad platne pravidlo, ktere > ale neni striktni ale spise zakladni doporuceni. Cast

Re: [Talk-cz] Tag "network" na pěších turistických trasách

2015-12-20 Thread Petr Holub
> Rad bych tedy vyvolal nejakou diskusi nad exaktnimi pravidly > oznacovani - tj. podle delky trasy, tim ze prochazi vice nez X okresy > apod. Dovedu si predstavit neco takoveho (vykopavam, rozhodne netvrdim > ze je to idealni nebo final): > > lwn: delka < 10km > rwn: delka > 10km, prochazi min.

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT - uspěchané Done

2015-11-06 Thread Petr Holub
Ahoj, > Ja mapuju na kole, takze potrebuju naplanovat tak 80km cesty. > Potrebuju videt, kam zhruba vyrazit - ze zmapuju kilometr dlouhy usek > a pak pojedu 10km k dalsimu useku mi nevadi. nezapomeň prosím mapovat i mtb:scale - pokud mapuješ na kole, tak bys k tomu měl mít blízko :-). Vím, že to

Re: [Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

2015-10-29 Thread Petr Holub
> > maji cislo trasy a za lomitkem (prave ponekud zmatecne) kilometraz hlavni > > prochazejici trasy a pismena "a" ci "b" (protoze jsou k dane barve zpravidla > > jedna nebo dve). Podle me se tak mohlo v praxi stat, ze existovaly > > (existuji) ruzne cedulky se stejnym cislem - A TO BY MOHL BYT V

Re: [Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

2015-10-29 Thread Petr Holub
> ano, ptal jsem se jaký ref mám dát při tagování v OSM. > > > Z dosavadního mi vyplynulo, že pokud na rozcestnících je uvedeno nové > číslováná AB123, tak > otagovat tímto číslem, > > pokud tam toto nové číslo není tak tagovat všechna čísla oddělená středníkem Podle mne by se tam vždy měla

Re: [Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

2015-10-29 Thread Petr Holub
Podle mne všechny a oddělit středníkem, jak je v OSM zvykem u vícehodnotových tagů: > u rozcestníku > http://old.openstreetmap.cz/img/guidepost/javo%C5%99%C3%AD%C4%8Dko.jpg > (Javoříčko) > 0609/190 a,b > 2278/190a > 2004/190a 0609/190;0609/190a;0609/190b;2278/190a;2004/190a;4541/190a Petr

Re: [Talk-cz] dotaz na relaci č. 34795910

2015-10-27 Thread Petr Holub
Ahoj, > Pravděpodobně se přerenderovaly zatím jen některé dlaždice. Existuje fígl s > přidáním parametru > dirty do url konkrétní dlaždice > > http://tile.openstreetmap.org/7/63/42.png/dirty > > > ale nevím, jak získat url konkrétní dlaždice :-*( není to tak dávno, co jsem sem dával script

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT - uspěchané Done

2015-10-21 Thread Petr Holub
Ahoj, > Done mají čtverce, ve kterých jsou absolutně elementární chyby jako > guideposty nepřiřazené do > žádné relace, guideposty bez názvů, #ref, #ele apod. Domnívám se, že je > potřeba říct, že nejde > o soutěž kdo dá víc Done a ani nepostačí "z domu hodit voko", že jsou trasy > "tak nějak

Re: [Talk-cz] Tagy turistických tras na cestách

2015-10-21 Thread Petr Holub
> Kdysi jsem se snažil udělat skript do overpass turba abych si stáhnul všechny > cesty co jsou v > relaci se stejným tagem (kct_barva), ale bez úspěchu. Po chvíli koukání do Overpass API... jednoduché volání Overpass Turba, které snad dělá, co chceš v bodě 1, je například:

Re: [Talk-cz] Tagy turistických tras na cestách

2015-10-21 Thread Petr Holub
> Pokud bys to chtěl v rámci Turba i vidět, tak třeba přidat extrakci > uzlů: > (relation["kct_red"]({{bbox}}); way(r)["kct_red"]; >;); Ještě případně jak tam nemít ty původní relace... trochu jsem válčil s plněním proměnné _, takže oklikou přes proměnné a, b, c ;-) (c je tam jen kvuli

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT - uspěchané Done

2015-10-21 Thread Petr Holub
A ještě 2 poznámky: > a snažil jsem se zanášet všechny rozcestníky i s #ref, #ele, etc., co > se dalo vytěžit přímo z cedulek v terénu. Nedělal jsem ale odvozování > ze sousedících rozcestníků. Nicméně i tak se mi občas podařilo nějaký Bylo by dobré se ujistit, že máme jednotný postup, jak

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT na taskmanu

2015-10-19 Thread Petr Holub
> Pridal jsem to tam a upravil jsem odkaz na taskmanovi. Ještě jedna připomínka: možná by bylo dobré přesně specifikovat, co vlastně v taskmanovi kontrolujeme. Jsou to jen pěší turistické trasy KČT, nebo jsou to i jiné trasy KČT (lyžařské, cyklistické, koňařské)? A k čemu všemu se váží ty

Re: [Talk-cz] Mapování tras KČT na taskmanu

2015-10-19 Thread Petr Holub
> > Ještě jedna připomínka: možná by bylo dobré přesně specifikovat, co > > vlastně v taskmanovi kontrolujeme. Jsou to jen pěší turistické trasy > > KČT, nebo jsou to i jiné trasy KČT (lyžařské, cyklistické, koňařské)? > > A k čemu všemu se váží ty rozcestníky? A jak s naučnými stezkami? > > > V

Re: [Talk-cz] Vyběr jedné ze dvou vrstev v JOSM

2015-09-16 Thread Petr Holub
> Jak mohu v JOSM vybrat jednu ze dvou vrstev? > > Jde mě o toto, když si v JOSM otevřu část > https://www.openstreetmap.org/way/318788855#map=19/50.04498/14..44788 > , je > tam jak budova > tak ještě pedestrian. Jak lze

Re: [Talk-cz] Odborník na cyklotrasy v iD

2015-09-08 Thread Petr Holub
Ahoj, > Co jsem tak hledal, tak http://learnosm.org/en/beginner/id-editor/ o práci s > relacemi nic > nepíše a po lehkém průzkumu možností iD editoru to vypadá, že umožňuje pouze > práci stylem > jeden objekt, jedna akce. Označit více cest jde, ale jediné co s tím jde > dělat, je spojit je >

Re: [Talk-cz] Odborník na cyklotrasy v iD

2015-09-08 Thread Petr Holub
> Co jsem tak hledal, tak http://learnosm.org/en/beginner/id-editor/ o práci s > relacemi nic > nepíše a po lehkém průzkumu možností iD editoru to vypadá, že umožňuje pouze > práci stylem > jeden objekt, jedna akce. Označit více cest jde, ale jediné co s tím jde > dělat, je spojit je > do jedné

Re: [Talk-cz] dotaz na vykreslování turistických značek na MTBmap

2015-09-06 Thread Petr Holub
> koncem srpna jsem upravil několik turistických značek v okolí Luže a > Košumberku > Jednalo se např o žlutou značku přes Pivnice - relace 5469948 > zelenou značku přes Podskalu - relace 1525746 > modrou přes Podskalu - relace 3255011 > > V nově aktualizované MTBmap s daty ze dne 2.9.2015 se

Re: [Talk-cz] Zákaz vjezdu - Tranzit

2015-08-29 Thread Petr Holub
v Rakousku, kde ted zrovna ziji, se velmi casto vyskytuje ten Anrainerverkehr, coz je IMHO presne totez jako u nas dopravni obsluha To tedy rozhodně ne. „Anreinerverkehr“ znamená, že přes daný pozemek může jet i „soused“, případně kdokoli, kdo má se „sousedem“ co do činění. Diky za

Re: [Talk-cz] Kam dávat rozcestníky

2015-08-28 Thread Petr Holub
Řešení problému, který on nastínil, by bylo ve vytvoření schématu podobnému zastávkám veřejné dopravy, kdy jeden bod (umístěný mimo cestu) značí zastávku, druhý (umístěný na cestě) značí místo, kde autobus staví a oba tyto body jsou v relaci. Akorát nevím, jestli by to nebyl zbytečný

Re: [Talk-cz] Kam dávat rozcestníky

2015-08-28 Thread Petr Holub
Standardní a správný způsob je imho (1). Vidíte někdo nějakou výhodu (2)? Protože já to považuju za úplný nesmysl - zatím jsem ale úpravy z (1) na (2) nerevertoval. To je filozoficka otazka. Protoze to, oc tu bezi, je rozcesti. Tedy ta krizovatka cest. Rozcestnik o tomto rozcesti jen

Re: [Talk-cz] Zákaz vjezdu - Tranzit

2015-08-28 Thread Petr Holub
Ahoj, Na ministerstvu dopravy se zase vyznamenali: Navrhují pod značku zákaz vjezdu nad 3,5t dodatkovou tabulku Tranzit, která povolí vjezd jen za účelem nakládky nebo vykládky. Tedy to bude v podstatě totéž, jako Mimo dopravní obsluhu.

Re: [Talk-cz] Turisticke trasy v okoli Rican, Chocerad a Sazavy [was Čištění turistických tras v OSM - fotky ukazatelů]

2015-08-25 Thread Petr Holub
Kdyby si nekdo chtel udelat prochazku: ... a jestli mate nekdo tipy na prochazky jinde, tak mozna poslete ;-). Nebyl by nějakej ticketovací systém? V tomhle se brzo ztratíme. +1 Podivejte se treba na region severne od Znojma, tam je to porad jeste v rezimu hic sunt leones pokud se

Re: [Talk-cz] Čištění turistických tras v OSM

2015-08-14 Thread Petr Holub
Co si tak vybavuji, dělal jsem to přes pravé kliknutí na relaci co chci zrušit, dal jsem Stáhnout všechny členy, následně Vybrat členy, ty jsem pak přidal do relace co zůstane a relaci co chci zrušit jsem smazal. Tak tak. Jen nezapomente, ze JOSM timto zpusobem prijde o roli uzlu/cest v

Re: [Talk-cz] Poděkování společnosti NetHost

2015-06-26 Thread Petr Holub
Ahoj, neberte to, prosím, jako spam (nebo berte, chcete-li), ale rád bych veřejně poděkoval společnosti NetHost, s.r.o., http://nethost.cz za velmi vstřícný přístup k provozu mapového serveru poloha.net. Tento VPS dlouhou možná by nebylo od věci udělat nějakou stránku na OSM wiki, která

Re: [Talk-cz] Jakou mame definici landuse=village_green?

2015-06-11 Thread Petr Holub
snazil jsem se prelozit stranku o https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dvillage_green https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Tag:landuse%3Dvillage_green Zda se, ze definice teto znacky je velmi UK-centricka a snad jsem Co takhle městská zeleň? Mne to prijde jako docela

  1   2   3   >