Op 25 oktober 2014 14:48 schreef Sus Verhoeven <sus...@gmail.com>:

> In Leopoldsburg 3970 op de Koningin-Louisalaan is er in CRAB een hele
> reeks huizen met dubbele huisnummers niet op dezelfde plaats, in GRB staat
> er maar een van deze reeksen.
> Eigenaardig.
>
> Sus

Dit lijkt een straat die onlangs hernummerd is, en waarvan de oude nummers
nog niet verwijderd zijn.

Ook de GRB basiskaart is niet volledig duidelijk. Zo is er daar een nummer
13-125 te zien, wat een veel te grote range is om te kunnen kloppen. Ik zou
voorstellen om eens ter plaatse te gaan kijken wat er nu echt juist is.

Volgens de documentatie van de databases zouden ze verouderde nummers
moeten deleten door er een "einddatum" aan te geven. In het extract script
test ik ook op die einddatum, dus als ze correct verwijderd zijn, dan
zouden ze niet meer in de data mogen voorkomen.

Het is natuurlijk niet eenvoudig om in dit geval te controleren als het
script of de data fout is, omdat het nu eenmaal niet vaak gebeurt dat een
straat hernummerd wordt.

In Leuven werd onlangs een straat hernummerd (zie
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130218_00473793)
en ik denk dat de CRAB data overeenkomt met de huidige data, dus dat de
verwijderde nummers wel degelijk niet meer zichtbaar zijn. Maar 1 voorbeeld
is natuurlijk wat weinig om op voort te gaan.

Groeten,
Sander