Dne 16.3.2014 21:34, Petr Vejsada napsal(a):

> [...]
>
> Není to *nezbytně* nutné a je otázkou, zda na městské části vyplýtvat
> admin_level 9 nebo si ho nechat třeba ba ZSJ. Fakt nevím, jestli polygony
> nebo
> addr:suburb. Statistika - addr:suburb se týká asi 10% adresních míst.

ZSJ jsou v hierarchii daleko níže než všechny zde probírané
administrativní celky (viz odkazované schéma), tedy admin_level=9 určitě ne.

> [...]
> Praha 8 fakt nevím. Ještě je to komplikované tím, že ačkoli pošt může být v
> obvodu/městské části více, ne všechny tyto pošty musí být vždy doručovací.
> Například v té Praze 8 ty mé příklady, to jsou doručovací pošty. Naproti tomu
> v Praze 3 je sice také více pošt, ale doručovací je jen jedna a proto na
> Prahu
> 3 se píše pouze 130 00, nikoli 131 00, ačkoli pošta Praha 31 existuje, ale
> není doručovací - prostě se tam nevozí dopisy. Slouží jen jako podací pošta.
> Teď vynechávám speciální PSČ pro velké firmy, kdy třeba velký kancelářský

Jo, ohledně Prahy jsem se už opravoval, to je vážně speciální případ.

...hm, a teď koukám, že Česká pošta má asi nový web.

Nejsem si jistý, jestli oba myslíme to samé - starý web pošty používal
"adresní pošta" (ta, která odpovídá PSČ z adresy), teď pro to samé asi
používají "doručovací pošta".

Něco podobného, jako píšeš, znám z Pardubic. Velká část města (včetně
mě) a některé okolní obce mají PSČ 530 02 (Pardubice II). Ale přitom já
chodím vyzvedávat balíky, doporučená psaní, atd. na poštu Pardubice V
(530 05), to by asi podle nového webu pošty měla být "ukládací pošta".
Ale tohle PSČ zas žádné adresní místo nemá.

(A nejvtipnější na tom je, že na současném webu ČP je to uvedeno špatně)

> Pokud něco nepřehlížím, tak neexistuje vazba na budovy či adresní body.?
> Vazba
> je jen prostorová. A zkoušel někdo self-join a st_contains ? Abychom se ještě
> nedivili ;-)))). Všechno je možné. Mám na mysli překrývající se území.

Nepřehlížíš... viz níže.

> A není to spíš adept na polygony, když není v tabulkách vazba na AM ani SO
> (ani parcelu) ?

Házet to do OSM jako polygony mi přijde jako overkill. Měly by stačit
body s rozumným tagem place. Ne všechny ZSJ je vhodné importovat do OSM
- občas má vlastní ZSJ průmyslová zóna, nákupní centrum, park nebo
náměstí... ten odpad je celkem velký.
Tohle bohužel musí většinou rozseknout někdo s místní znalostí, ale
aspoň tu je zdroj názvů (s polohou), proti kterému se dá pustit
porovnávací algoritmus.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk