Ahoj,

Dne Ne 16. března 2014 22:27:59, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
> ZSJ jsou v hierarchii daleko níže než všechny zde probírané
> administrativní celky (viz odkazované schéma), tedy admin_level=9 určitě ne.

Pravda pravdoucí, leccos je paralelní, ale zsj tedy opravdu ne.

> Nejsem si jistý, jestli oba myslíme to samé - starý web pošty používal
> "adresní pošta" (ta, která odpovídá PSČ z adresy), teď pro to samé asi
> používají "doručovací pošta".

já to vždycky znal jako "doručovací pošta", dodávací či dodací pošta, "adresní
pošta" slyším poprvé.

> Něco podobného, jako píšeš, znám z Pardubic. Velká část města (včetně
> mě) a některé okolní obce mají PSČ 530 02 (Pardubice II). Ale přitom já
> chodím vyzvedávat balíky, doporučená psaní, atd. na poštu Pardubice V
> (530 05), to by asi podle nového webu pošty měla být "ukládací pošta".
> Ale tohle PSČ zas žádné adresní místo nemá.

Tak to nebude podobné, ale úplně stejné. Doporučený dopis mi neuloží u té
dodávací pošty, ale na Praha 31, která nedoručuje, ale ukládá. Praha 31 mám
nejblíž.

Co by asi dělali, kdybych si objednal tu službu opakované doručení?  Asi by
listonoš naběhl na ukládací poštu, tam by si vyzvedl a zkusil doručit? Nebo
spíš večer by dopis převezli zpátky na dodací poštu a druhý den by s ním
listonoš vyrazil :-).

> Házet to do OSM jako polygony mi přijde jako overkill. Měly by stačit
> body s rozumným tagem place. Ne všechny ZSJ je vhodné importovat do OSM
> - občas má vlastní ZSJ průmyslová zóna, nákupní centrum, park nebo
> náměstí... ten odpad je celkem velký.
> Tohle bohužel musí většinou rozseknout někdo s místní znalostí, ale
> aspoň tu je zdroj názvů (s polohou), proti kterému se dá pustit
> porovnávací algoritmus.

Což Nominatim dělá, že, viz ten nedávný příklad se Sokolovskou a proběhla tu
otázka, kde že Nominatim vzal tu Palmovku:

www.openstreetmap.org/node/1551164659

A kdo tam ten bod dal? ;-))

A charakter ZSJ by nepomohl?

pedro=# select kod,nazev from osmtables.charakter_zsj;
 kod |                            nazev
-----+--------------------------------------------------------------
   1 | Obytná plocha v kompaktní zástavbě
   2 | Odloučená obytná plocha včetně přilehlých zemědělských ploch
   3 | Průmyslový areál
   4 | Dopravní areál
   5 | Areál občanské vybavenosti
   6 | Ostatní účelová plocha
   7 | Rezervní plocha
   8 | Rekreační plocha
   9 | Zemědělská plocha
  10 | Lesní plocha
  11 | Venkovská smíšená lokalita
  12 | Venkovská lokalita bez zástavby
(12 řádek)

To by mohlo být klíčem k place=*, ale nejspíš to znáš a odtud asi čerpáš
vědění, že ZSJ může být nákupní středisko.

--
Petr