On Thu, 4 Nov 1999, Kazik Stys wrote:

> Pani Uto,
> Zapewniam Pania, ze sa osoby na tej liscie, ktorzy mysla inaczej niz ASM.
> Ma Pani we mnie wiernego czytelnika, ktory zawsze z uwaga czyta Pani
> postingi, wnosza inne spojrzenie na wiele spraw dyskutowanych na liscie.
> Niestety w dyskusjach zbyt czesto slychac przyslowiowy tupot stop, miast
> rzeczowych argumentow.
>         Mam nadzieje, ze zignoruje Pani <wyskok> p. Mezynskiego i zostanie
> na liscie biorac czynny udzial w dyskusji nie naginajac sie do czyichkolwiek
> jedynych slusznych opinii.
> K. Stys

Moze, rzeczywiscie za ostro <wyskoczylem>, byc moze. Zdenerwowalem sie
tymi nagonkami na Polakow i katolikow na tej liscie, byc moze......
Z drugiej strony, prosze sobie wyobrazic, gdyby tak jakis Polak na jakas
zydowska liste kulturalno-dyskusyjna sie wpisal i nagminnie by atakowal
ich religie, a to ze zydowska wiara dyskryminuje kobiety, a to ze maja
dogmaty, a to ze nie powinni szanowac tego rabina, a tamten rabin to
przestepca, a wasza wiara to leniwa, protestanci maja lepsza etyke
pracy.... i tak dalej, i tem podobne.  Czyz nie wygladaloby to podejzanie,
ze judze i sieje nienawisc?

Prosze pamietac, exstremisci tucza sie nawzajem swoja nienawiscia.
Wiele osob juz to na tej liscie zauwazylo - ktos rzuca jakies nienawistne
oskarzenie, nie wazne, anty-Semickie czy anty-Polskie, anty-katolickie czy
anty-starozakonne, ktos inny odpowiada w rownie nienawistny sposob i mamy
wojne.  Na naszej liscie sa to wojny slowne, ale w realnym swiecie krew
sie toczy.  Opowiadali mi znajomi z bylej Jugoslawii, zarowno Serbowie jak
i CHorwaci, ze Czetnicy i Ustaszi bombardowali najpierw koscioly i
cerkwie, mordowali kaplanow i pokojowo nastawionych przywodcow lokalnych,
rozpalajac nienawisc w obu grupach. Albo w Izraelu, wiekszosc Arabow i
Zydow chce pokoju, ale ekstremisci po obu stronach organizuja zamachy
bombowe (glownie palestynska Hamaz, ale ludziom Natanyahoo tez sie
zdarzalo bombardowac spokojne wioski lub obozy uchodzcow), siejac strach i
nienawisc, skutecznie podjudzajac wojne.

Jeszcze raz powtarzajac, ekstremisci tucza sie nawzajem swoja nienawiscia,

ASM

Odpowiedź listem elektroniczym