On Thu, 6 Dec 2012, Móczik Gábor wrote:
>> Szobahomersekletmeresrol volt szo, szoval inkabb sacccolas :) A tobbiben
>> igazad van.
>
> Pont a szobahőmérséklet mérés az, ahol legalább 0.5 fok pontosság és
> felbontás illene, de inkább jobb.
>
> Érezted már egy nagyobb időállandójú helyiségben, hogy
On 12/06/2012 09:06 AM, Gabor HALASZ wrote:
> En hw watchdogot irtam (ott van font), a linuxos
> pedig egy nagy adag joindulattal is csak hibrid megoldas.
Kifejtenéd kérlek e gondolat műszaki tartalmát?
Pontosan mi is hiányzik ebből a watchdogból, hogy ráüsd a nagy, vörös
"APPROVED" bélyegzőt?
2012.12.06. 9:03 keltezéssel, Gabor HALASZ írta:
>> A mérés és a saccolás az nem ugyanaz. Az előbbihez kell még nem két
>> drót, hanem megfelelő mechanikai kivitelű hőelem, a megfelelő anyagból,
>> mérőerősítő, hidegpont kompenzáció, kalibrálás és szoftveres
>> linearizálás. Csatornánként egy.
>
>
On 12/5/2012 2:30 PM, Kiss Gabor wrote:
>
> On 12/05/2012 11:15 AM, Gabor HALASZ wrote:
Kell annal tobb, hogy meg a soros porja sem mukodik? Nincs rajta
brownout detektor es hw watchdog?
>>>
>>> http://pi.gadgetoid.co.uk/post/001-who-watches-the-watcher
>>
>> Ezt ugye nem gondolod komolya
On 12/5/2012 11:25 AM, Móczik Gábor wrote:
> 2012.12.05. 10:39 keltezéssel, Gabor HALASZ írta:
>>> - Csak hőmérséklet mérésére (csövek, külső hőmérséklet) szerintem a
>>> DS18B20 (vagy S20)-nak nincs párja. Elég olcsó, szintén digitális, és
>>> elméletileg hosszú és viszonylag kusza hálóz
On 12/05/2012 11:15 AM, Gabor HALASZ wrote:
>>> Kell annal tobb, hogy meg a soros porja sem mukodik? Nincs rajta
>>> brownout detektor es hw watchdog?
>>
>> http://pi.gadgetoid.co.uk/post/001-who-watches-the-watcher
>
> Ezt ugye nem gondolod komolyan? Ha akkor jon a bor, amikor meg nem
> toltotte
On Wed, 5 Dec 2012, Móczik Gábor wrote:
> Én úgy szoktam debugolni, hogy kiírok valamit (ami éppen problémával
> összefügghet) a kijelzőre vagy az UART-ra, vagy akármire ami van, akkor
> amikor valami bekövetkezik aminek nem kellene.
Extrem mod: gpio labon jelzem a rutinba ki/be lepest, es
proto
2012.12.05. 11:46 keltezéssel, Lajber Zoltan írta:
> A uc-knel, ahol a munka nagy resze az interrupt rutinokban tortenik, es
> lenyege az idozites, debugolas eleve eleg sok kreativitast igenyel.
Igen, én eddig pont ezért nem vettem hasznát egy egyszerű debuggernek.
Egy hardver eszközben, ami egy
On 12/05/2012 11:36 AM, zamek wrote:
> hehe en meg a konnektorban a villanyt rakopessel szoktam :)
Csak időben el kell harapni.
(bocs)
_
linux lista - linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux
On 12/05/2012 10:39 AM, Gabor HALASZ wrote:
> On 12/4/2012 9:42 PM, BORBELY Zoltan wrote:
>> - Csak hőmérséklet mérésére (csövek, külső hőmérséklet) szerintem a
>> DS18B20 (vagy S20)-nak nincs párja. Elég olcsó, szintén digitális, és
>> elméletileg hosszú és viszonylag kusza hálózatot építh
On Wed, 5 Dec 2012, Móczik Gábor wrote:
> Alapvetően C-ben programozható, olyannyira, hogy én csak minimális
> assemblyt írtam eddig PIC-re. Free fordítónak ott van az SDCC.
> Használható, közel tízezer soros forráskódot, ami HiTech fordítóhoz
> készült, elvi módosítás nélkül fordítottam le vele e
2012.12.04. 14:34 keltezéssel, Lajber Zoltan írta:
> OK, akkor par dolog, ami mar -reszben, vagy szetszorva- elhangzott:
> ugyan osszesen csak kb fel orat neztem a RaspberryPi -t, de szerintem az
> inkabb mediacenter, mint real time control rendszer. Eleve, barmilyen
> "vastag" os mar nem jatszik.
2012.12.05. 10:41 keltezéssel, Lajber Zoltan írta:
> On Wed, 5 Dec 2012, Gabor HALASZ wrote:
>
>> Lehet, nem ismerem (az arduinot meg nem szeretem :). Van ezeknek az
>> msp-knek ethernet portja?
>
> Teljesen mas kategoria, i2c es spi a fel-let, de ra lehet venni.
> http://hackaday.com/2012/07/17/li
2012.12.05. 10:39 keltezéssel, Gabor HALASZ írta:
>> - Csak hőmérséklet mérésére (csövek, külső hőmérséklet) szerintem a
>> DS18B20 (vagy S20)-nak nincs párja. Elég olcsó, szintén digitális, és
>> elméletileg hosszú és viszonylag kusza hálózatot építhetsz a
>> szenzorokból.
>>
>
> En ket o
On 12/4/2012 2:10 PM, Kiss Gabor wrote:
>
> On 12/04/2012 11:20 AM, Gabor HALASZ wrote:
>> Kell annal tobb, hogy meg a soros porja sem mukodik? Nincs rajta
>> brownout detektor es hw watchdog?
>
> http://pi.gadgetoid.co.uk/post/001-who-watches-the-watcher
Ezt ugye nem gondolod komolyan? Ha akkor j
On Wed, 5 Dec 2012, Gabor HALASZ wrote:
> Lehet, nem ismerem (az arduinot meg nem szeretem :). Van ezeknek az
> msp-knek ethernet portja?
Teljesen mas kategoria, i2c es spi a fel-let, de ra lehet venni.
http://hackaday.com/2012/07/17/lightweight-web-server-using-the-msp430/
Udv,
-=Lajbi=
On 12/4/2012 9:42 PM, BORBELY Zoltan wrote:
>
> - Csak hőmérséklet mérésére (csövek, külső hőmérséklet) szerintem a
>DS18B20 (vagy S20)-nak nincs párja. Elég olcsó, szintén digitális, és
>elméletileg hosszú és viszonylag kusza hálózatot építhetsz a szenzorokból.
>
En ket osszetekert drotta
On 12/4/2012 2:03 PM, Lajber Zoltan wrote:
> On Tue, 4 Dec 2012, Gabor HALASZ wrote:
>
>> Akkor szerintem vegyel valam atmel vagy pic mcu-s development boardot,
>> azokhoz ingyen van a feljesztokornyezet is (ha nem akarod
>> agyonoptimalizalni a kodot, de az a tanulasnal ugyis csak zavaro),
>> alta
On Tue, 4 Dec 2012, BORBELY Zoltan wrote:
> - Csak hőmérséklet mérésére (csövek, külső hőmérséklet) szerintem a
> DS18B20 (vagy S20)-nak nincs párja. Elég olcsó, szintén digitális, és
> elméletileg hosszú és viszonylag kusza hálózatot építhetsz a szenzorokból.
Nekem most a vezetek nelkuli, ener
Sziasztok!
On Tue, Dec 04, 2012 at 01:39:24PM +0100, Gabor HALASZ wrote:
> Irtam mar: olimex vagy arduino. Ugyanilyen kesz panel (illetve sokkal
> tobb fele van), lasd kesobb.
+1
Én éppen arduino-val építem a fűtés vezérlésemet. Mondjuk számolatlanul
megy bele a munkaóra, de rég nem szó
On 12/04/2012 03:56 PM, Hofferek Attila wrote:
> oldalágat, ha válaszolsz, de tudod mit, b+ a létrádat.
Ja, ha ilyen szépen kéred...
2009 augusztusában írtam az első tervvázlatot a wikinkbe.
2010 júliusától megy élesben a hardver.
g
--
Ismertem, csak sarabolóval.
___
On 12/04/2012 02:44 PM, Hofferek Attila wrote:
> On Tue, Dec 04, 2012 at 02:06:48PM +0100, Hegedüs Ervin wrote:
kell még két hőérzékelő, ami valamilyen digitális
úton adja át a mért értéket
> gpio az nagyon nem olcso, az analog meg megnagyonnemolcsobb
Van SPI-s hőmérő IC, SPI meg van az
2012.12.04. 15:46 keltezéssel, Kiss Gabor írta:
> Hacsak meg nem indokolod, hogy ez a számadat mitől olyan fontos
Szimplán csak érdekel, megígérem, hogy részemről megszakítom ezt az
oldalágat, ha válaszolsz, de tudod mit, b+ a létrádat.
_
linux list
On 12/04/2012 03:33 PM, Hofferek Attila wrote:
>
> 2012.12.04. 15:18 keltezéssel, Kiss Gabor írta:
>> Nem kapni készen az egész komplexumot.
>> Persze modulokból építkeztem.
> Azt hiszem ez a legjobb amit tehettél, de a kérdésre válaszolás nem az
> erősséged :)
Elhalasztanám a válaszadást egy hét
2012.12.04. 15:18 keltezéssel, Kiss Gabor írta:
> Nem kapni készen az egész komplexumot.
> Persze modulokból építkeztem.
Azt hiszem ez a legjobb amit tehettél, de a kérdésre válaszolás nem az
erősséged :)
_
linux lista - linux@mlf.linux.rul
hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 03:10:19PM +0100, Lajber Zoltan wrote:
>
> De ha nem kell tcp/ip meg gui, akkor rpi overkill.
prompt nem kell, de én pl szeretnék továbblépni, és mondjuk a
telefonon keresztül piszkálni. Egyrészt érdekel, másrészt
szerintem kényelmes is. (A lakásban majd minde hel
On 12/04/2012 03:02 PM, Hofferek Attila wrote:
> Mennyi ideig csináltad ezt a cuccot?
Ne fáradj a diszkreditálásommal! :-)
Nem kapni készen az egész komplexumot.
Persze modulokból építkeztem.
És olcsóbb lett a végén a mérnökórabéremet is beleszámolva,
mintha megrendeltük volna a tervezést és kivi
On Tue, 4 Dec 2012, Hofferek Attila wrote:
> gpio az nagyon nem olcso, az analog meg megnagyonnemolcsobb
Van par gpio portja a rpinek, meg ugy latom tud spi/i2c -t, azokkal meg
lehet kergetni par ampert...
De ha nem kell tcp/ip meg gui, akkor rpi overkill. Van rajta gpi,dsp.
Futesvezerlesnek eg
2012.12.04. 14:58 keltezéssel, Kiss Gabor írta:
> Akár azzal is. (Gyere el hozzánk a NIIFI-be, nézd meg az USB-n
> vezérelt jelfogóimat, melyek révén két 3*63A betáplálású géptermet
> tudok áramtalanítani vész esetén egy FitPC-vel!)
> De van 17 GPIO lábacskája nekije.
> Azok közt aszinkron soros, I
On 12/04/2012 02:27 PM, Hofferek Attila wrote:
>> erkélyajtó nyitott állapotát, és ki-be kapcsolgatja a
>> kazánt/szivattyút/akármit.
> Mivel? Az usb porttal?
Akár azzal is. (Gyere el hozzánk a NIIFI-be, nézd meg az USB-n
vezérelt jelfogóimat, melyek révén két 3*63A betáplálású géptermet
tudok á
2012.12.04. 14:38 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> kicsivel több kreativitást pls...
>
> biztos nem követed a teljes szálat, vagy még nem jött meg a mail:)
>
> On Tue, Dec 04, 2012 at 02:06:48PM +0100, Hegedüs Ervin wrote:
>> >kell még két hőérzékelő, ami valamilyen digitális
>> >úton adja át a m
Hegedüs Ervin írta (2012. december 4. 14:06):
>
>> És a ráfordított idő? Hobbinak nem túl szép ez ;-)
>
> ezt hadd döntsem el én lcci :)
Naná, miazhogy ;-))) Félre ne érts, le nem beszélnélek, csak
mérlegelésre akartalak buzdítani ;-)
Kell, hogy legyen hobbi: én is nekiállok rendszeresen a mai
n
hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 02:27:01PM +0100, Hofferek Attila wrote:
> 2012.12.04. 14:03 keltezéssel, Kiss Gabor írta:
> > On 12/04/2012 01:09 PM, Hofferek Attila wrote:
> >> de az r-pi mit csinál, ha felcsavarozod a falra és belekötöd a kazánt?
> > Méri a hőmérséklet időbeli alakulását 6 ponto
On Tue, 4 Dec 2012, Kosa Attila wrote:
> On Tue, Dec 04, 2012 at 02:03:58PM +0100, Lajber Zoltan wrote:
>> jelado (pl eZ430). Mi legyen, csinaljuk embeded-linux listat, vagy
>> maradjunk? :)
>
> En a maradasotokra szavazok. Egyreszt erdekesnek talalom a temat,
> masreszt vegre valami felpezsditi a
Kosa Attila írta:
> On Tue, Dec 04, 2012 at 02:03:58PM +0100, Lajber Zoltan wrote:
>> jelado (pl eZ430). Mi legyen, csinaljuk embeded-linux listat, vagy
>> maradjunk? :)
>
> En a maradasotokra szavazok. Egyreszt erdekesnek talalom a temat,
> masreszt vegre valami felpezsditi a listat :)
>
> Alte
2012.12.04. 14:03 keltezéssel, Kiss Gabor írta:
> On 12/04/2012 01:09 PM, Hofferek Attila wrote:
>> de az r-pi mit csinál, ha felcsavarozod a falra és belekötöd a kazánt?
> Méri a hőmérséklet időbeli alakulását 6 ponton, meg esetleg az
> erkélyajtó nyitott állapotát, és ki-be kapcsolgatja a
> kazán
On 12/04/2012 01:09 PM, Norbert Vastagh wrote:
> És a ráfordított idő? Hobbinak nem túl szép ez ;-)
Ezt el mernéd sütni az Elektro listán is? :->
g
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the mo
On Tue, Dec 04, 2012 at 02:03:58PM +0100, Lajber Zoltan wrote:
> jelado (pl eZ430). Mi legyen, csinaljuk embeded-linux listat, vagy
> maradjunk? :)
En a maradasotokra szavazok. Egyreszt erdekesnek talalom a temat,
masreszt vegre valami felpezsditi a listat :)
Alternativa felhozasa siman belefer,
On 12/04/2012 11:20 AM, Gabor HALASZ wrote:
> Kell annal tobb, hogy meg a soros porja sem mukodik? Nincs rajta
> brownout detektor es hw watchdog?
http://pi.gadgetoid.co.uk/post/001-who-watches-the-watcher
http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/arts/karinthy/nem_tudok_olvasni_csak_irni.html
g
--
"
On Tue, 4 Dec 2012, Gabor HALASZ wrote:
> Oh, mekkora marhasag ez is. Ha megvaltozik a rendszer tehetetlensege
> (letekerik az ablakot, tobben vannak a kaszniban), maris elcsuszik az
> egesz, lehet ujra hangolni. Mennyivel hasznosabban tolthetne az idejet
> Jennings ur egy szabalyzastechnikai kony
Hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 01:09:10PM +0100, Norbert Vastagh wrote:
> Hegedüs Ervin írta (2012. december 4. 12:53):
> >
> > lehet h én nyúltam mellé, de a legolcsóbb ilyen 40e-től indul.
>
> Igen, annyi az ;-)
szuper :),
> > az R-pi 12e volt postával együtt. A két hőérzékelő (kettő minimum
On Tue, 4 Dec 2012, Gabor HALASZ wrote:
> Akkor szerintem vegyel valam atmel vagy pic mcu-s development boardot,
> azokhoz ingyen van a feljesztokornyezet is (ha nem akarod
> agyonoptimalizalni a kodot, de az a tanulasnal ugyis csak zavaro),
> altalaban van egy halom periferia is rajtuk (ledek, go
On 12/04/2012 01:09 PM, Hofferek Attila wrote:
> de az r-pi mit csinál, ha felcsavarozod a falra és belekötöd a kazánt?
Méri a hőmérséklet időbeli alakulását 6 ponton, meg esetleg az
erkélyajtó nyitott állapotát, és ki-be kapcsolgatja a
kazánt/szivattyút/akármit.
g
--
A: Because it messes up th
On 12/04/2012 01:09 PM, Norbert Vastagh wrote:
>> az R-pi 12e volt postával együtt. A két hőérzékelő (kettő minimum
>> kell) még nem tudom mennyi, de valszeg a közelében nem leszek a
>> 40e-nek.
>
> + doboz, táp, SD kártya, stb.: add össze...
0, 1000, 2000.
Ugyan nem próbáltam ki, de szerintem U
On 12/4/2012 12:43 PM, Lajber Zoltan wrote:
> On Tue, 4 Dec 2012, Ákos Gábriel wrote:
>
>> van már ilyen, valami ex-apple ember csinálta, a neve most nem jut eszembe
>> rettentő designos, rettentő drága.
>>
>> és is építettem otthonra ilyet a dz3 projekt segítségével, de arra kell
>> rájönnöm, nag
On 12/4/2012 12:45 PM, Hegedüs Ervin wrote:
>>
>> Kell annal tobb, hogy meg a soros porja sem mukodik?
>
> őőő... ezt így konkrétan nem írta senki, azt írták h bugos lehet
> az USB driver, ill bizonyos USB/RS232 átalakítóknál fagy.
>
Vagyis nem mukodik, ez ketallapotu. Pesze remenykedhetsz, hogy
2012.12.04. 13:18 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
>> >de az r-pi mit csinál, ha felcsavarozod a falra és belekötöd a kazánt?
> ezt próbáltam meg leírni az egyik előző e-mailben:)
>
> Figyeli a hőmérséklet(ek)et valamilyen időszakonként, ami kiad
> egy függvényt, én ez alapján szeretném "kitaláltat
hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 01:09:10PM +0100, Hofferek Attila wrote:
> 2012.12.04. 12:53 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> > hát nem tudom, a jelenlegi két
> > csak-időzítve-hőmérsékletre-kapcsolni tudo termosztát drágább
> > volt mint maga az R-pi. Pedig ez tényleg a két legolcsobb cucc
> > v
Hegedüs Ervin írta:
>> Ehhez hozzá tudok szólni :)
>>
>> Ha csak kazánt akarsz kapcsolni időzítve vegyél egy olyan termosztátot
>> ami rendelkezik optimum bekapcsolási funkcióval.
>> Szerintem jóval olcsóbban jössz ki mint bármilyen építgetéssel...
>
> hát nem tudom, a jelenlegi két
> csak-időzí
2012.12.04. 12:53 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> hát nem tudom, a jelenlegi két
> csak-időzítve-hőmérsékletre-kapcsolni tudo termosztát drágább
> volt mint maga az R-pi. Pedig ez tényleg a két legolcsobb cucc
> volt.
de az r-pi mit csinál, ha felcsavarozod a falra és belekötöd a kazánt?
__
Hegedüs Ervin írta (2012. december 4. 12:53):
>
> lehet h én nyúltam mellé, de a legolcsóbb ilyen 40e-től indul.
Igen, annyi az ;-)
> az R-pi 12e volt postával együtt. A két hőérzékelő (kettő minimum
> kell) még nem tudom mennyi, de valszeg a közelében nem leszek a
> 40e-nek.
+ doboz, táp, SD k
Hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 11:29:14AM +0100, hiperior wrote:
>
> OFF
>
> Ehhez hozzá tudok szólni :)
>
> Ha csak kazánt akarsz kapcsolni időzítve vegyél egy olyan termosztátot
> ami rendelkezik optimum bekapcsolási funkcióval.
> Szerintem jóval olcsóbban jössz ki mint bármilyen építgetésse
On Tue, 4 Dec 2012, Ákos Gábriel wrote:
> van már ilyen, valami ex-apple ember csinálta, a neve most nem jut eszembe
> rettentő designos, rettentő drága.
>
> és is építettem otthonra ilyet a dz3 projekt segítségével, de arra kell
> rájönnöm, nagyjából
> tök fölösleges, a ház tudja a fizikát. nyár
Hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 11:20:33AM +0100, Gabor HALASZ wrote:
> On 12/4/2012 10:53 AM, Hegedüs Ervin wrote:
> > On Tue, Dec 04, 2012 at 10:35:56AM +0100, Gabor HALASZ wrote:
> >> On 12/4/2012 9:39 AM, Hegedüs Ervin wrote:
> >>> nem akarom elvinni a szálat flame irányba, de imho ez nézőpont
2012.12.04. dátummal, 11:58 időpontban Norbert Vastagh írta:
> Hegedüs Ervin írta (2012. december 4. 8:39):
>>
>> ez nem túl jó hír, azért remélem lesz cáfolata ennek a
>> véleménynek, én a fűtés vezérlést bíztam volna rá, de most
>
> Én is hozzászólok, ha már ;-))
>
> 1., Egyik ismerősöm ama
Hegedüs Ervin írta (2012. december 4. 8:39):
>
> ez nem túl jó hír, azért remélem lesz cáfolata ennek a
> véleménynek, én a fűtés vezérlést bíztam volna rá, de most
Én is hozzászólok, ha már ;-))
1., Egyik ismerősöm amatőr elektro guru, a haverja meg villamosmérnök, sőt,
ha jól tudom, egy épüle
2012-12-04 11:20 keltezéssel, Gabor HALASZ írta:
> On 12/4/2012 10:53 AM, Hegedüs Ervin wrote:
>> hello,
>>
>> On Tue, Dec 04, 2012 at 10:35:56AM +0100, Gabor HALASZ wrote:
>>> On 12/4/2012 9:39 AM, Hegedüs Ervin wrote:
Hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 09:17:39AM +0100, Hofferek Attil
On 12/4/2012 10:53 AM, Hegedüs Ervin wrote:
> hello,
>
> On Tue, Dec 04, 2012 at 10:35:56AM +0100, Gabor HALASZ wrote:
>> On 12/4/2012 9:39 AM, Hegedüs Ervin wrote:
>>> Hello,
>>>
>>> On Tue, Dec 04, 2012 at 09:17:39AM +0100, Hofferek Attila wrote:
2012.12.04. 8:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin í
hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 10:35:56AM +0100, Gabor HALASZ wrote:
> On 12/4/2012 9:39 AM, Hegedüs Ervin wrote:
> > Hello,
> >
> > On Tue, Dec 04, 2012 at 09:17:39AM +0100, Hofferek Attila wrote:
> >> 2012.12.04. 8:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> >>> én a fűtés vezérlést bíztam volna rá
>
2012.12.04. 10:01 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> szuper, most örülnöm kellene? :D
>
> Ennyire nem értek az elektronikához, több mint 12 éve volt a
> kezemben utoljára páka (mármint komoly feladatra... :)), panelt
> nem marattam szerintem kb 15 éve...
>
> De ha segítesz, én nekiállok - viszont f
On 12/4/2012 9:39 AM, Hegedüs Ervin wrote:
> Hello,
>
> On Tue, Dec 04, 2012 at 09:17:39AM +0100, Hofferek Attila wrote:
>> 2012.12.04. 8:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
>>> én a fűtés vezérlést bíztam volna rá
>>
>> ahhoz minek ilyen bonyolult drága eszköz?
>
> nem akarom elvinni a szálat flam
On 12/04/2012 09:53 AM, Hofferek Attila wrote:
> 2012.12.04. 9:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
>> Valami hőmérséklet érzékelőt szeretnék rátenni, amit olvas az
>> rpi, és abból kiszámolja h mikor kell BE és KIkapcsolnia, ha mi X
>> fokot szeretnénk a lakásban.
> Ez eddig az én fejemben nem több
hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 09:53:26AM +0100, Hofferek Attila wrote:
> 2012.12.04. 9:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> > Valami hőmérséklet érzékelőt szeretnék rátenni, amit olvas az
> > rpi, és abból kiszámolja h mikor kell BE és KIkapcsolnia, ha mi X
> > fokot szeretnénk a lakásban.
>
>
Hegedüs Ervin írta:
> Hello,
>
> On Tue, Dec 04, 2012 at 09:17:39AM +0100, Hofferek Attila wrote:
>> 2012.12.04. 8:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
>>> én a fűtés vezérlést bíztam volna rá
>> ahhoz minek ilyen bonyolult drága eszköz?
>
> nem akarom elvinni a szálat flame irányba, de imho ez né
2012.12.04. 9:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> Valami hőmérséklet érzékelőt szeretnék rátenni, amit olvas az
> rpi, és abból kiszámolja h mikor kell BE és KIkapcsolnia, ha mi X
> fokot szeretnénk a lakásban.
Ez eddig az én fejemben nem több egy hatlábú attiny-nél :)
__
Hello,
On Tue, Dec 04, 2012 at 09:17:39AM +0100, Hofferek Attila wrote:
> 2012.12.04. 8:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> > én a fűtés vezérlést bíztam volna rá
>
> ahhoz minek ilyen bonyolult drága eszköz?
nem akarom elvinni a szálat flame irányba, de imho ez nézőpont
kérdése - amit szeretn
2012.12.04. 8:39 keltezéssel, Hegedüs Ervin írta:
> én a fűtés vezérlést bíztam volna rá
ahhoz minek ilyen bonyolult drága eszköz?
_
linux lista - linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux
Hegedüs Ervin írta:
> Hello,
>
> On Mon, Dec 03, 2012 at 11:14:38PM +0100, Salamon Attila wrote:
> [...]
>
>> Összességében nagy csalódás az rpi.
>
> ez nem túl jó hír, azért remélem lesz cáfolata ennek a
> véleménynek, én a fűtés vezérlést bíztam volna rá, de most
> átgondolom mégegyszer :)
>
Hello,
On Mon, Dec 03, 2012 at 11:14:38PM +0100, Salamon Attila wrote:
[...]
> Összességében nagy csalódás az rpi.
ez nem túl jó hír, azért remélem lesz cáfolata ennek a
véleménynek, én a fűtés vezérlést bíztam volna rá, de most
átgondolom mégegyszer :)
Másnak esetleg, pro vagy kontra véleménye
Sziasztok!
2012-12-03 12:44 keltezéssel, Magosányi Árpád írta:
> Az RPi USB portja 100mA leadására van tervezve. Akármilyen jó tápot
> használsz, annál nagyságrendileg többet nem fogsz tudni kihozni, mert
> van benne egy biztosíték, amely nagy áramnál lekapcsol. HA ezen a
> környéken van a problém
On 12/03/2012 12:44 PM, Magosányi Árpád wrote:
> Az RPi USB portja 100mA leadására van tervezve. Akármilyen jó tápot
> használsz, annál nagyságrendileg többet nem fogsz tudni kihozni, mert
> van benne egy biztosíték, amely nagy áramnál lekapcsol.
> HA ezen a környéken van a probléma, akkor egy táp
On 12/03/2012 06:55 AM, Salamon Attila wrote:
> Neten semmi biztatót nem találtam, szapulják sz eszköz a hibás USB driverét.
> Általában a tápellátást hibáztatják, de ez a mi esetünkben egy majdnem
> 3A -es Traco (jó minőség) DC/DC átalakító adja a tápot és jelen
> felállásban az RPi -n kívül alig
Sziasztok!
A Raspberry Pi gyári dokumentációja szerint az USB portját nem szabad
túlzottan megterhelni, bár az FT232RL úgy tudom, alig vesz fel áramot.
Viszont, nekem is van egy ilyen eszközöm, és én se vagyok (igazán)
elégedett vele. Nekem az SD kártya hal meg benne rendszeresen, pedig már
az
2012. december 3. dátummal Salamon Attila ezt írta:
A DC/DC átalakító gondolom kapcsolóüzemű. Nem tudod kipróbálni egy
"mezei" áteresztőtranyós táppal?
> Sziasztok!
>
> Ha egy 0403:6001/FT232RL típusú soros-usb átalakítót használok a
> masinával, akkor néhány óra után lefagy.
> Pontosabban nem
74 matches
Mail list logo