Sinkó Gábor Zoltán írta:
Na jó egy kicsit sarkitott a tema, de ha minden
iskolaba letennenek egy image servert es normalisan ki lennenek alakitva
egyszer a rendszerek akkor a mostani modulos kiepitettsegu hardverek eseteben
egy iskolatitkar vagy egy megbizott valaki is el tudja latni az RG felada
Aki csak technikai részletekre kíváncsi, ne olvassa tovább, törölje,
mielőtt felhúzza magát és további hozzászólásokkal nyújtja a
rétestésztát, ígérem, nekem is ez volt az utolsó.
:)
Sziasztok!
Remélem első blikkre történt írásom nem volt sértő, bár keményen
fogalmaztam, de mindezzel ennek a k
az elÅttem szóló véleményéhez még annyit fűznék hozzá, hogy én
elhiszem, hogy amit Å ir az megvalósÃtható, kiviteleszhetÅ... Ha egy
ideális világban lennénk. De nem ott vagyunk.
A való világban egyszerűen NEM LÃTESZIK az a 2-3 rendszer gazda, aki
az általad felsorolt fela
Hello!
Nem idezem be a leveled. Marmint sem az elsot sem a masodikat.
De amin szemely szerint az elso levelben fennakadtam, az az volt, hogy:
Nincs szukseg az iskolakban rendszergazdara, mert 2-3
rendszergazda nehany ezer gepenkent kepes ezt tavolrol is elvegezni.
S tovabbra is ez a gondom.
Nem a
Szia!
Engem konkrétan érdekel a rendszered megvalósítása. Egy részletes leírás jó
lenne, akár magánba is.
Üdv és köszi:Jacem
jac...@bardos.c3.hu
Ha érdekődtök a rendszer amit felépítettem után nem titok és leírom de azért
hogy az ujamat koptassam nem állok neki ha kértek érdeklődtök irok. Ugyi
On Fri, Dec 12, 2008 at 08:50:20PM +0100, Somogyi László wrote:
> ez az egyszer kialakítja, azután fenntartja zavar ugyan...
Igazad van ez a 'huzosabb' rész. Egy üzemelő rendszert árvenni esetleg
teljesen felboritani bátorság kérdése. Eddigi hozzászolásaim alapján talán a
többi kétkedő kollégáknak
Gyerekek !
Ne. Tessék tiszteletben tartani egymás véleményét.
Szakmai érvek alapján tessék vitázni. Ne egymást "zikizzétek".
Köszönöm.
Üdv, NagyJó
Ui.: ...tudom. Ez az Admin dolga.
2008. 12. 12, péntek keltezéssel 20.50-kor Somogyi László ezt írta:
> Sinkó Gábor Zoltán írta:
> > iskolaba le
Sinkó Gábor Zoltán írta:
iskolaba letennenek egy image servert es normalisan ki lennenek alakitva
egyszer a rendszerek akkor a mostani modulos kiepitettsegu hardverek eseteben
egy iskolatitkar vagy egy megbizott valaki is el tudja latni az RG feladatokat
ha mogotte van egy kozponti rendszergazda
Hello!
Nem szoktam mostanaban a techinfora irni, de:
Vagy csupa felsofoku inf. vegzettsegu dolgozokat alkalmazo iskolaban
dolgoztal vagy egyaltalan nem dolgoztal iskolaban.
Bocsass meg, de amit leirtal nem csak szerintem, hanem Molnar Peter szerint
is (akinek szakmai felkeszultsegehez es tapasztal
Hello!
> Hm, nem kicsit sarkítottál! Nekem csak 230 gépem van két telephelyen, és
> valóban akkor megyek oda géphez, ha csavarhúzót kell vinnem, de azért nem
> unatkozom.
Szamoljunk: 2 telephely 1 rendszergazda, akkor sulinetes viszonylatban minimum
2500 rendszergazdara lenne szukseg.
Vagy nezzuk
Hm, nem kicsit sarkítottál! Nekem csak 230 gépem van két telephelyen, és
valóban akkor megyek oda géphez, ha csavarhúzót kell vinnem, de azért nem
unatkozom. Az üzleti szférában húztam le nem kevés időt, és azért váltottam,
mert igazából a feladat vonzott, hiszen a környéken mi vagyunk a legnagy
Hello!
Ha mar meg lettem emlitve.
Nehany megjegyzes a nem kell az iskolakba rendszergazdahoz.
1. A te altalad emlitett kozponti rendszergazdasag mar az elozo, sulinet2-ben
megvalositott megoldas volt, az iskolak valaszthattak ezt a modot. Az iskolak
elenyeszo resze valasztotta. Ezert ma mar nincs
On Wed, Dec 10, 2008 at 12:27:30AM +0100, Molnár Péter wrote:
> Hello!
>
Most lehet hogy megkoveztek, de azert leirom:
En mar csak ex rendszergazda vagyok (penzugyi és szakmai fejlodesi okok miatt
hagytam el iskolam), de egy jol felepitett rendszerben rg csak azert kell hogy
felvegye a fizetes
Üdv!
Pirity Tamás Gábor írta 10 Dec 2008 22:23 levelében:
> Igen, félreérthetően fogalmaztam, de ott volt előtte, hogy ha mégis, akkor
> nem szabad sajnálni, hogy az illető szülő (és gyereke) nem kerül közelebbi
> kapcsolatba az iskolával.
Nem fogalmaztál félreérthetően, csak megírtam a tapasz
Ha jól hiszem, Németh Sándor írta az alábbiakat:
> Ha egy szülő nem bírja ezt belátni, akkor szerintem az iskola is és a szülő
> és gyereke is jobban jár azzal, ha másik iskolába megy a gyerek. Igen, az
> iskola is. Szerintem ez a számítástechnkia-tanárokra lehet bízni, abba se
> szól bele a tiszte
Ha jól hiszem, Bajan Ferenc írta az alábbiakat:
> Az en termemben egy gep van, amire feltettem az edubuntut az xp mellé,
> de mindegyik gép vinyója ketté van osztva, tervezem oda is. Ami kicsit
> visszatart, hogy a "támogatott" disztribúció az Uhu érettségi
> változata, amivel viszont nincs olya
Ha jól hiszem, Molnar Peter írta az alábbiakat:
> Azt hiszem egy XP/Vista/Linux1/Linux2/.../Linux_x multibootos gep (a mai
> winchik siman elbirjak) tokeletes iskolai kornyezet lenne.
> Szerintetek miert nincs igy?
Nincs így? :-O Nálunk pl. sok éve.
--
PTG
You mean you don't want to watch WREST
Namost én nem fogok vitatkozni veled és szarkasztikus megjegyzéseiddel
ezen a listán.
Mindenkinek lehet más-más tapasztalata, ennyi.
Én csupán arra válaszoltam Molnár Péternek, hogy a multioprendszeres
tanítás már általános iskolában elképzelhető, sőt szerencsés lenne.
Másik dolog, hogy én sze
ez az egész téma lassan a cigány lovához fog hasonlítani
ha ismerős a történet...
azaz beszélünk itt sok mindenről, indulatok csapnak össze pro-kontra,
csak a ló, az még hiányzik alólunk, utalok ezzel Molnár Péter értelmes
hozzászólására itt
akár le is lehetne zárni
sl
__
Tudtam, hogy indulatosak lesztek:-(
>Tessenek már elfelejteni ezt az ingyenes szöveget, a több milliárdért
>megvásárolt szoftverliszensz, mióta ingyenes???
Én itt nem az MS termékekre gondoltam, he elolvasod még egyszer kiderül
> A nevéből adódóan szoftvervásárlásra kell fordítani. Mit fogt
Szabó Zoltán írta:
Sziasztok!
És mi az amit veszel az összegen?
Ingyenes szoftverre nem kell költeni J
Tessenek már elfelejteni ezt az ingyenes szöveget, a több milliárdért
megvásárolt szoftverliszensz, mióta ingyenes???
A nevéből adódóan szoftvervásárlásra kell fordítani. Mit fogtok
vás
mailto:
> [EMAIL PROTECTED] *On Behalf Of *Bagó István
> *Sent:* Wednesday, December 10, 2008 12:55 PM
> *To:* Techinfo
> *Subject:* RE: szoftver - tisztaszoftver
>
>
>
> Igen, ez lenne a legjobb!
>
>
>
> Bagó István, rendszergazda
>
> Pálffy Miklós Kereskede
szabadon költhetünk pénzt.
Ez csak álom!
Üdv zooleebaa
From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] On Behalf Of Bagó István
Sent: Wednesday, December 10, 2008 12:55 PM
To: Techinfo
Subject: RE: szoftver - tisztaszoftver
Igen, ez lenne a legjobb!
Bagó István, rendszergazda
Subject: Re: szoftver - tisztaszoftver
Ha jól emlékszem senki nem mondta, hogy 1:1-ben szöntessük meg a
Tisztaszoftver. Csak azt, ami most van. Legyen fejkvóta külön szoftverre,
amiból aki akarja megveszi a Windowst (nem kell telepíteni semmit újra), aki
meg nem, az megoldja maga, de mást vehet
Ha jól emlékszem senki nem mondta, hogy 1:1-ben szöntessük meg a
Tisztaszoftver. Csak azt, ami most van. Legyen fejkvóta külön szoftverre,
amiból aki akarja megveszi a Windowst (nem kell telepíteni semmit újra), aki
meg nem, az megoldja maga, de mást vehet a pénzből. Így jár mindenki jól,
aki windo
Üdv!
> De nekem meggyőződésem, hogy előbb a
> szorakoztatás és csak aztán az elmélyülés.
Ebben nagyon sok igazság van -- én is tanítok felnőtteleket; nagyon
függ az életkortól a motiváltság is, az előismeretek is (bár mind
ilyen, mond olyan ellenpélda van a trend-del szemben)... A gyerekeknél
a g
Ehhez hozzá tudok szólni... :)) Évek óta oktatok felnőtképzésben informatikát.
Szerintem egyáltalán nem elhibázott lépés, ha a szövegszerekesztéssel vagy
netán-tán a painttal kezdi az ember (persze egy minimális általánásság után...)
mert ezek a programok tökéletesen alkalmasak arra, hogy megtanu
2008/12/10 Dorozsmai Károly <[EMAIL PROTECTED]>
> Biztosan valamit nem jól csinálok, de a tapasztalatom: a
> kilencedikesek képzettsége is, képességei is meglehetősen heterogén
> egy 18 fős csoporton belül. Előbbin segítünk, utóbbi adottség.
Hat ez az - egyetertek!
- Aki mar informatikailag erto
Üdv!
> Nem plusz kell ide, hanem rugalmasan hasznalhato ismeret, alias kompetencia.
> (tudom ez a kompetencia szo kozepiskolakban meg nincs a zsigerekben...de
> sebaj, o"k sem usszak meg)
Nem. Azt azonban nem értem, miért kell a csapból is ennek folynia...
Ez is egy oldala a lónak, mi meg haladó
Hello!
Vartam egy kicsit, hogy mi lesz a felvetesem eredmenye.Bocs, hosszu lesz.
Nos nem az jott le belole, amit vartam.
A most, altalam leirtak, tapasztalati tenyek. nem velemeny vagy sejtes.
1. Tobb ezer iskola van orszagunkban.
2. Minden iskolaban van sulinet vonal
3. Az iskolak viszonylag n
Molnar Peter írta:
Akkor kerdem en, miert nem veti fel senki, hogy legyen egy gepen mindketto!
Azt hiszem egy XP/Vista/Linux1/Linux2/.../Linux_x multibootos gep (a mai
winchik siman elbirjak) tokeletes iskolai kornyezet lenne.
Szerintetek miert nincs igy?
Van tippem, de erdekelne mas mit gondol
Üdv!
-- Eredeti üzenet --
Feladó: PirityTamás Gábor<[EMAIL PROTECTED]>
Címzett: [EMAIL PROTECTED],Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Elküldve: 13:51
Téma: Re: szoftver - tisztaszoftver
Ha egy szülő nem bírja ezt belátni, akkor szerintem az iskola is és a szülő
és gyereke i
igen
windows-on virtuális gépre linuxot
de inkább akkor már egy win95-öt
(úgyis sok szoftver van - ami azt kíván)
:))
--
Így van. Bár szerintem rugalmasabb lenne virtuális gépet telepíteni.
Vélemény?
___
Techinfo mailing list
T
a diákoknak én ilyesmit 'idéznék be: :)
http://pcforum.hu/hirek/10940/Vista-ra+cserelik+vissza+a+Linuxokat+Becsben.html
persze az jó, hogy több op.rendszert is megismer - nyilván - köszönheti a
lehetőséget
~általában a kisebbség hangosabb, mint a többség :) - ezért úgy tűnik, mintha
csak li
Molnar Peter írta:
Mindenki aki a Linux mellett kardoskodik, alapvetoen "toroljuk, zuzzuk le a
gepekrol a windowst" elvet vall.
Talan nem mindenki.
Most felmerult a listan egy olyan szempont is, hogy nyujtsunk a diakoknak
pluszt!
Nem plusz kell ide, hanem rugalmasan hasznalhato ismeret, a
Sziasztok!
2008. december 9. 14:18 Molnar Peter írta, <[EMAIL PROTECTED]>:
> > Sok mulik a helyi marketingen ;-)
> Az egesz dologban nekem egy valami hibadzik.
?
>
> Mindenki aki a Linux mellett kardoskodik, alapvetoen "toroljuk, zuzzuk le a
> gepekrol a windowst" elvet vall.
Áááá én nem ez
Hello!
On Tue, 9 Dec 2008, Molnar Peter wrote:
Az egesz dologban nekem egy valami hibadzik.
Mindenki aki a Linux mellett kardoskodik, alapvetoen "toroljuk, zuzzuk le a
gepekrol a windowst" elvet vall.
Tisztelet a kivetelnek 8-)
Most felmerult a listan egy olyan szempont is, hogy nyujts
Molnar Peter írta:
Hello!
Akkor kerdem en, miert nem veti fel senki, hogy legyen egy gepen mindketto!
Azt hiszem egy XP/Vista/Linux1/Linux2/.../Linux_x multibootos gep (a mai
winchik siman elbirjak) tokeletes iskolai kornyezet lenne.
Szerintetek miert nincs igy?
Van tippem, de erdekelne mas
Hello!
> Sok mulik a helyi marketingen ;-)
Az egesz dologban nekem egy valami hibadzik.
Mindenki aki a Linux mellett kardoskodik, alapvetoen "toroljuk, zuzzuk le a
gepekrol a windowst" elvet vall.
Most felmerult a listan egy olyan szempont is, hogy nyujtsunk a diakoknak
pluszt!
Akkor kerdem en, m
2008/12/9 Molnar Peter <[EMAIL PROTECTED]>
> > Nem vitatkozni akarok :-) változtatni ;-)
> De nem a kormanyzatot kene, hanem az altalanos felfogast.
Sok mulik a helyi marketingen ;-)
Pl. a diakok szamara kikuldott korlevelben, amikor iskolank informatikai
rendszeret ismertettem (rovid-marketing
Ha jól hiszem, Molnar Peter írta az alábbiakat:
> > > Minket a szulok fognak "tendalni". Tanuljon azt a diak, ami hasznos
> > > lesz neki.
> > > A Microsoft programok elterjedtsege teny. Ezzel kar vitatkozni.
> > Nem vitatkozni akarok :-) változtatni ;-)
> De nem a kormanyzatot kene, hanem az altal
Hello!
> > Minket a szulok fognak "tendalni". Tanuljon azt a diak, ami hasznos
> > lesz neki.
> > A Microsoft programok elterjedtsege teny. Ezzel kar vitatkozni.
> Nem vitatkozni akarok :-) változtatni ;-)
De nem a kormanyzatot kene, hanem az altalanos felfogast.
Ma amikor minden diakert kuzdenek a
Hali!
Az előzőekben nem hivatkoztam a BECTA-ra, most megteszem.
Tudjuk, miért kell MS-t használnunk. Mert ugye amit megszok a gyerek, azt
akarja használni mindig. Ezért hajtanak a dohánygyárak is arra, hogy
lehetőleg még gyerekkorban szokj rá a dohányzásra, mert később
exponenciálisan csökken az e
Hello!
>Tudom, hogy lerágott csont, de rettenetesen cseszi a csőrömet... Nem is
>kérdezem, mert ezt inkább követelni kéne.
>Használjunk valóban szabad szoftvereket!
Amit te mondasz az sem jo.
En azt mondom ne hatarozzuk meg kinek mit kell hasznalnia, mindenki
dontson onalloan!
Ezzel az a gond, ami
Hello!
On Tue, 9 Dec 2008, Papp Gyula wrote:
Mert miért is? Gondoljunk már bele, mi a célja az informatika oktatásának!
Csak a funkcionalitásra koncentráljunk, s aztán válasszuk ki a legkedvezőbb
feltételekkel rendelkező szoftvert.
A politikusokat meg le kell darálni, ha bele mernek kotyogni s
Helló!
Én több valóban tiszta szoftvert ismerek :-)
Tudom, hogy lerágott csont, de rettenetesen cseszi a csőrömet... Nem is
kérdezem, mert ezt inkább követelni kéne.
Használjunk valóban szabad szoftvereket!
Eléggé vissza kell fognom magam, hogy ne durvuljak. Gondoljatok bele
mindazok az érvek ame
brrr írta:
--> viszont másik kérdés:
a 'nagyértékű megrendelés' -ből vett gép használható-e
nem-oktatási célra? (tehát pl. gazdaságiba, vagy titkárnő-
nek menne - és nem a tanulóknak) ???
Ha visszaemlékeztek, az első évben az informatika kvóta felhasználásáról
szóló rendeletben benne volt,
Üdv!
> Az intezmenyben mukodo adminisztacios gepek nem ilyen jelleguek, egyertelmuen
> az oktatassal kapcsolatos tevekenyseg folyik rajtuk.
Ilyen oktatassal kapcsolatos tevekenyseg pl. érettségi adminisztráció:
nem az intézménnyel jogviszonyban álló jelentkező adminisztrációja,
akinek a vizsgájáé
Hello!
> Röviden, NEM, de hosszabban is NEM.
> Sőt tudtommal az sem enedélyezett, hogy bevételt "okozó" tanfolyamokat
> képzéseket szervezzen az ilyen gépeken képző intézmény.
Ne keverjuk ossze a dolgokat!
Az, hogy mely gepekere telepitheto a tisztaszoftver, s mire hasznalhato, az ket
kulonbozo
brrr írta:
Hello
Érdeklődöm, hogy tisztaszoftveres op.rendszert csak az oktatáshoz
használt gépekre,
vagy egy iskola összes gépére (tehát a gazdaságis, nem oktatásban
használt, stb.) gépekre [ha van legális jogalap] lehet-e jogtisztán
telepíteni?
Röviden, NEM, de hosszabban is NEM
Hello!
>a 'régebbi --> csak 'oktatási célra' kitételre más is emlékszik
>- akkor honnan az eltérő értelmezés..?
A pedagogusok es rendszergazdak otthoni hasznalata eseten van megkotve az
oktatasi celu hasznalat.
Tehat otthon uzleti cellal nem hasznalhatod.
>a 'nagyértékű megrendelés' -ből vett gép
Hello
'mi általános iskola vagyunk - nem középiskola
- az általános iskolákra is ugyanezt írja... csak meg
szerettem volna mások által is bizonyosodni felőle,
hogy bármely gépre (amin van jogtiszta alap) telepít-
hető
- mellesleg XP Prof kerülne rá (persze a Vista gondolom
downgrade-elhető XP Pro
Sziasztok!
A www.tisztaszoftver.hu honlapon valóban ez van.
Emlékeim szerint régen volt olyan feltétel, hogy "az oktatásban"
használt számítógép. Lehet, hogy rosszul emlékszem.
Mindesetre, jelenleg tényleg használható minden iskolai gépre.
Üdv, Imre
Molnár Péter írta:
Hello!
Sajnos csak z o
Hello!
Sajnos csak z oktatásban használt gépekre telepítheted :-(
Ezt honnan vetted?
A www.tisztaszoftver.hu fooldalan ez szerepel:
"A Tisztaszoftver Program keretében 2009. március 1-jéig szóló
licencmegállapodást
kötött a GKM és a Microsoft. A megállapodás értelmében a köz- és
felsőoktatási
*A tisztaszoftver.hu oldalon található tájékoztató alpján:*
**
*"Tájékoztató középiskolák részére a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium
és a Microsoft között a Tisztaszoftver Program keretében létrejött
együttműködésről*
A Tisztaszoftver Program keretében a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium
Szai!
Sajnos csak z oktatásban használt gépekre telepítheted :-(
Imre
brrr írta:
Hello
Érdeklődöm, hogy tisztaszoftveres op.rendszert csak az oktatáshoz
használt gépekre,
vagy egy iskola összes gépére (tehát a gazdaságis, nem oktatásban
használt, stb.) gépekre [ha van legális joga
56 matches
Mail list logo